شهردار منطقه ۹ تبریز عنوان کرد:

تغییر الگوی ساخت مسکن در شهرک خاوران

۱۴۰۰/۰۶/۲۵ - ۱۲:۲۶:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۴۳۰۲
تغییر الگوی ساخت مسکن در شهرک خاوران
شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: فضای لازم جهت افزایش گنجایش پارکینگ واحدهای احداثی در زیرزمین اول و دوم قطعات مسکونی با میزان سطح اشغال ۸۰ درصدی تأمین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان شرقی، بهرام نسیانی با اعلام این خبر، گفت: تمرکز بر پروژه‌های توسعه‌آفرین در شهرک خاوران با سیاست‌های کاری اتخاذ شده توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز، مانع از پراکنده‌کاری و موجبات رشد و رونق ساخت و سازها در این بخش از کلانشهر تبریز شده است.

وی افزود: در چهار سال اخیر تحول در این شهرک قابل مشاهده بوده و میزان صدور پروانه‌های ساختمانی، حجم سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین درصد مشارکت‌ها مؤید شکسته شدن رکود ۳۰ ساله و پویایی در توسعه و آبادانی شرق کلانشهر تبریز است.

نسیانی با اشاره به رعایت کامل ضوابط و مقررات در ساخت و سازهای این شهرک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تراکم‌فروشی در پروانه‌های صادره صورت نگرفته، الگوی ساخت بر اساس این سیاست‌ها تغییر یافته و احداث واحدهای مسکونی با ابعاد بزرگ‌تر در این منطقه مورد استقبال صاحبان قطعات مسکونی و سرمایه‌گذاران در بخش صنعت ساختمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استقبال شهرداری منطقه ۹ از تغییر الگوی ساخت در شهرک خاوران، با هدف کاهش تراکم جمعیتی و نیز افزایش سرانه‌های عمومی، باعث شده که با مساعدت و همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و مصوبات اعضای محترم کمیسیون ماده ۵، تأمین فضای لازم جهت افزایش گنجایش پارکینگ واحدهای احداثی در زیرزمین اول و دوم قطعات مسکونی با میزان سطح اشغال ۸۰ درصدی به‌منظور جلوگیری از پارک خودروها در معابر عملیاتی شود.

شهردار منطقه ۹ اظهار کرد: شهرداری تبریز که از بدو تأسیس، امر شهرک‌سازی را برای نخستین بار در خاوران تجربه کرده و با کمک و همراهی تعاونی‌های مسکن فعال که نقش شهرک‌ساز را در برخی اراضی این شهرک ایفا می‌کنند، به ایجاد شهرکی مدرن، برخوردار، زیست‌پذیر و انسان‌محور با چشم‌اندازی متفاوت امیدوار است و به یقین تحقق این امر در خاوران با تدابیر ویژه و نظارت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و سیاست‌های اتخاذ شده در شهرداری تبریز دور از دسترس نخواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز