مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر دادک

بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده‌اند

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۰:۳۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۴۸۶۴
بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده‌اند
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: طی دو ماهه اخیر بیش از 90 درصد فرهنگیان در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و به زودی شاهد آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان، با اشاره به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس تصریح کرد: با توجه به تدابیر وزارت آموزش و پرورش و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مقرر است از ابتدای مهر بازگشایی مدارس به سه صورت حضوری، مجازی وترکیبی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در سرشماری سال 90، شاخص باسوادی استان 92.1 درصد و 4 درصد پایین‌تر از میانگین کشوری بود، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال 92 و در سایه همکاری دستگاه‌های عضو شورا، شاهد جهش در سطح باسوادی استان بوده‌ایم و در آخرین ارزیابی تنها 0.2 درصد با میانگین کشوری فاصله داریم.

پاشایی افزود: در سال جاری نیز دو هدف عمده برای رسیدن به عددی بالاتر از میانگین کشوری در شاخص باسوادی و کیفیت بخشی به فرایند آموزش در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است که با همدلی و هماهنگی مطلوب اعضای شورای پشتیبانی از نهضت سوادآموزی، به حصول این چشم‌انداز اطمینان داریم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال95 مجموعاً 141 هزار نفر در استان اظهار بی‌سوادی کرده بودند که در سایه اقدامات گسترده و زحمات کلیه دستگاه‌ها، 41 هزار نفر طی سال‌های اخیر توانسته‌اند مدرک قبولی در آزمون‌های سوادآموزی دریافت کنند.

صادقی افزود: یکی از مشکلات جدی برای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در سطح استان عدم مراجعه افراد باقی مانده به مراکز آموزشی و جابجایی و مهاجرت بخش قابل توجهی از این افراد است که شناسایی و ارائه خدمات آموزشی به آنها را دشوار ساخته است.

در پایان این جلسه از اعضای شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان به خاطر کسب رتبه برتر کشوری تجلیل شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز