افرادی که اطلاعات واکسیناسیون کرونای آنها در سامانه ثبت نشده، حتما بخوانند

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۵:۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۳۶۵۱۳
افرادی که اطلاعات واکسیناسیون کرونای آنها در سامانه ثبت نشده، حتما بخوانند
ثبت یک درصد از موارد اطلاعات به دلیل اختلال برق و موارد این چنینی که نمونه آن را در چند روز اخیر داشتیم، دچار چالش شد. در مواردی هم اطلاعات به دلیل خطای انسانی اشتباه ثبت شده است.

به گزارش برنا؛ مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: این احتمال وجود دارد در مواردی اطلاعات افراد واکسینه‌شده به دلیل خطای انسانی، اشتباه ثبت شده باشد.

علی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره ثبت نشدن اطلاعات واکسیناسیون برخی افراد در سامانه دریافت گواهینامه دیجیتال واکسن برای سفرهای خارجی و زیارت اربعین اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۴ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است.

او گفت: ثبت یک درصد از موارد اطلاعات به دلیل اختلال برق و موارد این چنینی که نمونه آن را در چند روز اخیر داشتیم، دچار چالش شد. در مواردی هم اطلاعات به دلیل خطای انسانی اشتباه ثبت شده است.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی برای نظرسنجی و صحت سنجی اطلاعات واکسیناسیون افراد بیان کرد: از ابتدای هفته پس از ثبت اطلاعات تزریق در مراکز واکسیناسیون بلافاصله پیامکی به فرد شامل نوع واکسن و زمان آن ارسال و در صورت مغایرت از فرد درخواست می‌شود که افراد به مرکز واکسیناسیون برگردند و مغایرت ثبت‌شده را گزارش دهند و در این صورت خطاهای ثبت اطلاعات به حداقل و حتی صفر خواهد رسید.

شریفی درباره اینکه برخی پس از مراجعه به سایت دریافت گواهینامه دیجیتال واکسن برای سفرهای خارجی با این مشکل مواجه می‌شوند که یک دوز یا حتی ٢ دوز واکسن آن‌ها ثبت نشده است، بیان کرد: افراد در صورتی درباره اطلاعات دورزهای تزریقی واکسن خود در سامانه واکسیناسیون مغایرتی مشاهده کردند، کافی است به مرکز واکسیناسیونی که واکسن را در آنجا تزریق کرده اند، مراجعه و درخواست کنند تا اطلاعات واکسن تزریقی آن‌ها به طور کامل در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت شود. پس از آن برای دریافت گواهینامه دیجیتال واکسن به نشانی Vcr.salamat.gov.ir مراجعه و کارت واکسن الکترونیکی خود را به زبان انگلیسی دریافت کنند.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درباره اعزام زائران اربعین نیز اظهار کرد: قرار شده بود که ۶٠ هزار نفر برای سفر اربعین به کشور عراق اعزام شوند اما وزارت بهداشت، اطلاعات واکسیناسیون را بیش از ظرفیت اعلامی به حج و زیارت ارسال کرده است. بر این اساس تصمیم گیری برای اعزام به عهده این نهاد خواهد بود.

 

نظر شما
پرونده ویژه