استاندار آذربایجان شرقی:

واکسن، بهترین راه ایمنی در برابر کرونا است/ میزان واکسیناسیون در استان باید به ۸۰ درصد برسد

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۱۳:۰۲:۴۵
کد خبر: ۱۲۴۰۰۶۹
واکسن، بهترین راه ایمنی در برابر کرونا است/ میزان واکسیناسیون در استان باید به ۸۰ درصد برسد
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه واکسیناسیون، بهترین راه مواجهه و ایمنی در برابر کرونا است، گفت: پیام مهم ستاد مقابله با کرونا این است که باید همه دست به دست هم دهیم تا میزان واکسیناسیون به 80 درصد برسد.

به گزارش خبر گزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در چهل و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به پوشش 71 درصدی واکسیناسیون در استان، گفت: مردم باید از هر واکسنی که موجود است استقبال کرده و به حاشیه‌ها و شایعات توجه نکنند.

وی افزود: میزان فوت در میان افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند کمتر از یک درصد و در میان سایر مبتلایان کرونا، 37 درصد است و باید این موضوع را با صراحت اعلام کنیم که واکسیناسیون بهترین راه ایجاد ایمنی در جامعه است.

پورمحمدی با بیان اینکه در بحث مدیریت کرونا شرایط نسبتاً قابل قبولی داریم، افزود: با وجود اینکه در ماه‌های گذشته از نظر تأمین واکسن نگرانی داشتیم، اما امروز خوشبختانه هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دسترسی به واکسن برای همه مردم امکان‌پذیر است و روند رو به بهبود مدیریت کرونا نیز حاصل همت همگانی برای تسریع در روند واکسیناسیون بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران مقابله با کرونا بویژه بخش بهداشت و درمان استان، گفت: موج پنجم بیماری را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدواریم با همکاری همه بخش‌ها، روند نزولی بیماری کرونا تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت، قرنطینه هوشمند است، افزود: محدودیت‌های اجتماعی برای افرادی که واکسینه شده‌اند به تدریج کاهش خواهد یافت و دریافت خدمات منوط به تزریق واکسن خواهد بود.

 پورمحمدی همچنین یاد و خاطره مرحوم علیار راستگو، معاون فقید سیاسی و امنیتی استانداری و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا را گرامی داشت.

در این جلسه مقرر شد ساعت کاری ادارات استان از روز شنبه 10 مهر به روال عادی (7.30 صبح تا 14.30) برگشته و همچنین حذف دورکاری در ادارات و لغو منع تردد شبانه به تصویب رسید که پس از تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی خواهد شد.

فرماندار مرند هم در این جلسه گزارشی از روند مدیریت بیماری کرونا و واکسیناسیون در این شهرستان ارائه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز