استاندار آذربایجان شرقی در جلسه انتخاب هیأت رئیسه شورای اسلامی استان:

توسعه متوازن همه بخش‌ها در اولویت شورای اسلامی استان باشد

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۱۶۶۷
توسعه متوازن همه بخش‌ها در اولویت شورای اسلامی استان باشد
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای توسعه استان، باید همه شهرها و روستاها توسعه یابند، از اعضای شورای اسلامی استان خواست تا نسبت به مسائل و مشکلات همه بخش‌های استان توجه کافی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه انتخاب هیأت رئیسه شورای اسلامی استان، افزود: شوراهای اسلامی در کشور مدتی مغفول مانده بودند که در دولت اصلاحات این حق طبیعی مردم تحقق یافت و شوراهای اسلامی آغاز به کار کردند.

وی ادامه داد: شاید گلایه‌ها و تنگناهایی در کشور وجود داشته باشد، ولی مردم‌سالاری دینی در 40 سال گذشته در کشور حاکم شده و بدون اغراق انتخابات ما تبلور و تجلی رای مستقیم مردم بوده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه هر سال به طور متوسط یک انتخابات در کشور انجام می‌شود، گفت: کاستی‌هایی وجود دارد، ولی روند امور به سمت تحقق اراده مردم است و حاکمیت مردم در سرنوشت خود به صورت انتخاب نمایندگان انجام می‌شود که توانسته تا حدی از تمرکزگرایی جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: اکنون در دنیا حکمروایی خوب که براساس مردم سالاری است بر چند اصل از جمله مشارکت‌جویی مردم، مسئولیت‌پذیری، اجماع‌محوری، قانون‌گرایی، شفافیت و پاسخ‌گویی تاکید دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اعضای شوراهای اسلامی باید در بین مردم باشند تا خواست و نظرات مردم منعکس شود، گفت: شوراهای اسلامی هر شهر باید با گروه‌های مرجع، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، صاحبان فکر و اندیشه در ارتباط باشند.

وی با بیان اینکه تعریف درست توسعه یعنی توجه به تمام ابعاد یک پدیده، اضافه کرد: برای توسعه استان باید تمام شهرها، بخش‌ها و روستاها توسعه یابد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه در شورای اسلامی استان باید مسائل تمام شهرها مطرح و تصمیم‌گیری شود، گفت: در غیر این صورت  یک بخش رونق می‌یابد و بخش دیگر محروم می‌ماند که این امر به نابرابری دامن زده و مانع توسعه متوازن استان خواهد شد.

وی ادامه داد: حاشیه‌نشینی زیبنده شهر نیست و این به دلیل دافعه روستا و جاذبه شهری است، اکنون به توسعه روستاها توجه جدی می شود تا با ایجاد امکانات در روستاها نابرابری از بین رفته و از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: شورای اسلامی استان جایگاه بسیار مهمی دارد و می‌تواند به دولت و مجلس شورای اسلامی طرح و لایحه پیشنهاد دهد.

در این جلسه که با حضور 19 عضو از 21 عضو شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان تشکیل شد، شهرام دبیری با 19 رأی به عنوان رئیس، مسلم فریدونی به عنوان نائب رییس، خالق عبادی‌پور منشی اول، علی صدیقی منشی دوم، یوسف نامور سخنگو و آرش پاشاپور خزانه‌دار شورای اسلامی استان انتخاب شدند.

همچنین شهرام دبیری، وحید نوروززاده و بهنام مفضفی به عنوان نمایندگان شورای اسلامی آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز