در نشستی با حضور مسئولان استانی مطرح شد؛

دستور استاندار آذربایجان شرقی برای شناسایی و رفع موانع گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز/ تعیین تکلیف مالکیت، اولین اقدام ضروری برای حل مشکلات

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۱:۰۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۶۰۲۷۱
دستور استاندار آذربایجان شرقی برای شناسایی و رفع موانع گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز/ تعیین تکلیف مالکیت، اولین اقدام ضروری برای حل مشکلات
استاندار آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز، دستور داد تا کارگروهی تخصصی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به منظور جمع‌بندی و تحلیل موانع و مشکلات این گروه، تشکیل و پس از یک ماه نسبت به ارائه گزارش درخصوص وضعیت آن و راهکارهای پیشنهادی برای برون‌رفت از مشکلات، اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این نشست که پس از بازدید استاندار از قسمت‌های مختلف کارخانه‌های ماشین‌سازی و ریخته‌گری و با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل شد، ابتدا مدیران این دو شرکت گزارشی از آخرین وضعیت تولید و مسائل و مشکلات حقوقی و کارگری این شرکت‌ها ارائه کردند.

براساس این گزارش، تولید کارخانه ریخته‌گری ماشین‌سازی در هشت ماهه امسال 700 درصد افزایش داشته و کارخانه ماشین‌سازی نیز برای اولین بار در 20 سال گذشته، امسال به سودآوری رسیده و همچنین حقوق و مزایای کارگران دو شرکت به‌موقع پرداخت شده است.

در عین حال برخی مشکلات از جمله کمبود نقدینگی، بدهی‌های مالیاتی و بانکی، افزایش قیمت مواد اولیه، فرسودگی ماشین‌آلات، بلاتکلیف بودن موضوع مالکیت و کمبود نیروی کار از موانع اجرای طرح‌های توسعه در این گروه صنعتی عنوان شد.

نماینده کارگران گروه صنعتی ماشین‌سازی هم در این جلسه، مسائل و مشکلات کارگری این گروه و خواسته‌های کارگران را بیان کرد.

نوسازی ماشین‌آلات و به‌روزرسانی تکنولوژی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، افزایش حقوق، به‌کارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده، بهسازی محیط کار و ثبات مدیریتی از جمله مسائل مطرح شده از سوی نماینده کارگران بود.

استاندار آذربایجان شرقی پس از شنیدن گزارش‌های مربوطه، با بیان اینکه خوشبختانه کارخانه ماشین‌سازی نسبت به دو سه سال گذشته وضعیت بهتری دارد، گفت: در صورت حل مشکلات و رفع موانع، این کارخانه توان تولید بیشتر و صادرات را هم دارد و باید همه کمک کنیم تا این صنعت اساسی که برند تبریز و استان است، از یک اعتلای مناسب برخوردار شود.

عابدین خرّم، عدم تعیین تکلیف مالکیت شرکت‌های ماشین‌سازی و ریخته‌گری را مانع اساسی برای حل مسائل و مشکلات این گروه صنعتی دانست و گفت: تعیین تکلیف این موضوع اولین اقدام ضروری برای حل مشکلات ماشین‌سازی و توسعه و نوسازی آن است.

وی به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مأموریت داد تا حل این مشکل را به صورت جدی از دستگاه‌های مسئول پیگیری کند.

خرّم همچنین درخصوص جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه و نوسازی گروه ماشین‌سازی، خواستار تهیه گردش کار سرمایه‌گذاری برای ارائه به سازمان گسترش و نوسازی صنایع شد.

وی به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز دستور داد تا با تشکیل یک گروه کارشناسی با همکاری مدیران ماشین‌سازی و ریخته‌گری، مسائل و مشکلات کارگری این دو واحد را به صورت دقیق آسیب‌شناسی و راهکارهای عملی برای پاسخ‌گویی به خواسته‌های معقول، منطقی و قانونی کارگران پیش‌بینی کند.

استاندار آذربایجان شرقی از مدیران گروه صنعتی ماشین‌سازی هم خواست تا با بهره‌گیری از تجربیات واحدهای تولیدی موفق، نسبت به افزایش بهره‌وری تولید و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت بهبود نسبی وضعیت این گروه اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز