رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذربایجان شرقی :

تحصیل ۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۸:۴۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۱۲۱۶
رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذربایجان شرقی از تحصیل ۶۰۰ دانشجوی خارجی از اقلیم کردستان عراق، ترکیه و آذربایجان در رشته‌های مختلف دانشگاه در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عزیز جوانپور در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های این دانشگاه در راستای جذب دانشجوی خارجی گفت: قبلا هیچ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های آزاد استان تحصیل نمی‌کرد و این تعداد دانشجو در طول چهار سال گذشته  وارد دانشگاه شده اند .

وی محدودیت پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی را یادآور شد و  ادامه داد: اگر محدودیت رشته‌های پزشکی دانشگاه نبود قطعا تعداد این دانشجویان بسیار بیشتر می‌شد.

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تحصیل ۵۱ هزار دانشجو در این دانشگاه گفت: استقبال دانشجویان از رشته های روانشناسی، مهندسی پزشکی، حقوق و میکروبیولوژی در این دانشگاه بیش از دیگر رشته ها است.

جوانپور از فعالیت فعالیت ۱۶۰۰ هیات علمی در این دانشگاه خبر داد و افزود: هفت تن از اساتید این دانشگاه در جمع دو درصد دانشمندان برتر جهان اسلام قرار دارند.

وی با بیان این‌که اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به دو دانشگاه پزشکی و غیرپزشکی تقسیم شده است، افزود: تعداد ۲۰۰۰ دانشجو در دانشگاه پزشکی و تعداد ۲۱ هزار دانشجو در دانشگاه غیرپزشکی آزاد اسلامی واحد تبریز در حال تحصیل هستند.

جوانپور به ایجاد مراکز رشد و فناوری و برنامه‌های علمی در این مرکز تأکید کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های علمی می‌توان به دو برنامه علمی حوضه آبریز دریاچه ارومیه و کیف و کفش چرم که در حال جریان است، اشاره کرد؛ البته شاهد دیگر برنامه‌های علمی نیز خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز