مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد:

دریافت خدمات رایگان سنجش فشارخون و دیابت و مشاوره تغذیه

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۱:۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۶۱۳۶۵
دریافت خدمات رایگان سنجش فشارخون و دیابت و مشاوره تغذیه
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از ارائه خدمات رایگان سنجش فشار خون، دیابت و مشاوره تغذیه در کلینیک امام‌رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد حسین حسن زاده در آستانه هفته جهانی دیابت اظهار داشت: افزایش آگاهی مردم در رابطه با علل و عوارض و پیشگیری و درمان دیابت یکی از علل عمده نامگذاری این مناسبت است .

وی افزود: متاسفانه بیش از چهارصد میلیون نفر در دنیا دچار بیماری دیابت هستند و معمولا یک نفر از هر دو نفر از بیماری خود آگاه نیست.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تصریح کرد: اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز به عنوان یکی از شرکای سلامت در جامعه با عقد قرار داد با انجمن دیابت استان و همچنین شرکت نوونوردیسک پارس هشتمین اتوبوس دیابت و چاقی کشور را راه اندازی کردکه هدف از آن شناسایی افراد دیابتیک بود؛ ولی متاسفانه بدلیل بیماری کرونا فعلا فعالیت اتوبوس‌ها در سراسر کشور متوقف شده است .

وی اضافه کرد: همشهریان محترم مبتلا به دیابت می‌توانند با مراجعه به خانه‌های سلامت و فرهنگسراهای تحت نظر اداره سلامت شهرداری نامه معرفی دریافت کرده و از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

حسن‌زاده در خصوص کنترل دیابت نیز گفت: کنترل دیابت نیاز به رعایت نکات و اجرای تغییراتی در سطح زندگی است و با کنترل آن می‌توان به زندگی عادی ادامه داد.

وی با اشاره به تغییر در دنیای دیابت اعلام کرد: امروزه همه می‌دانند که بیماری  دیابت  متنوع بوده و با این رویکرد نیاز به درمان این بیماری‌ها نیز متفاوت است ولی خوشبختانه سرنگ‌های بزرگ جایشان را به قلم‌های انسولین و پمپ انسولین داده‌اند و  این نوع‌آوری درمان را برای بیماری دیابت به ارمغان آورده و رویای صد ساله را تحقق بخشید.

مدیرکل سلامت شهرداری یادآور شد: رویای ما برای یک آینده بهتر از این آینده‌ای است که دیگر نگرانی وجود نداشته و بدون هیچ مشکلی بیماران دیابتی به یک زندگی عادی ادامه دهند.

لازم به ذکر است اداره کل سلامت در راستای رسالت خود و به مناسبت هفته دیابت خدمات رایگان اندازه گیری فشار خون،  دیابت و مشاوره تغذیه در فرهنگسراها وخانه های سلامت شهرداری ارائه می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز