استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت بسیج برای افزایش واکسیناسیون کرونا/ تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۱۱:۰۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۲۸۴۶
استفاده از ظرفیت بسیج برای افزایش واکسیناسیون کرونا/ تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش واکسیناسیون، یکی از عوامل کنترل کرونا است، گفت: اقداماتی که با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شد بسیار موثر بود و باید با استفاده تجربه این طرح و ظرفیت بسیج، برای شناسایی و اقناع افرادی که واکسن نزده‌اند استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  عابدین خرّم در چهل و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، اظهار داشت: با توجه به شیب نزولی شیوع بیماری، ضروری است برای تثبیت این وضعیت و جلوگیری از عادی انگاری در جامعه اقدامات فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما انجام شود.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنند؛ درحالیکه متخصصان معتقدند علاوه بر زدن واکسن، باید فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک هم رعایت شود.

خرّم با اشاره به اینکه کسانی که واکسن نمی زنند در واقع حقوق دیگران را رعایت نمی کنند، افزود: یکی از عوامل گسترش کرونا، عدم واکسیناسیون است که این موضوع باید از طریق رسانه ها مطرح و آگاه سازی شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: اقداماتی که با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شد بسیار موثر بود و باید از ظرفیت بسیج در راستای شناسایی و اقناع افرادی که واکسن نزده اند به صورت محله به محله بهره مند شد.

خّرم اضافه کرد: متاسفانه براساس آمار ارایه شده، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن ورزشی، آرامستان ها، نانوایی ها، بانک ها و مراکز خرید نسبت به سایر مراکز پایین تر است.

وی تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان باید به صورت جدی نسبت به رصد اماکن ورزشی دولتی و خصوصی اقدام کند و در آرامستان ها و پایانه های حمل و نقل نیز تذکرات لازم برای رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت عمومی اعلام شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص فعالیت قهوه خانه ها و مراکز توزیع قلیان، گفت: براساس قانون، فعالیت قهوه خانه ها قبل از شیوع کرونا هم ممنوع شده و اتحادیه ها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی ادامه داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکزدرمانی، داروخانه ها، مطب های پزشکان و بیمارستان ها نیز به صورت جدی پیگیری شود.

خرّم با تاکید بر اینکه تنها راه پیشگیری از موج ششم بیماری، افزایش واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، گفت: مراکزی که عامل گسترش آلودگی و بیماری هستند باید شناسایی و نظارت در آنها افزایش یابد.

وی  خاطرنشان کرد: میزان فوتی های کرونا در استان حدود یک چهارم کاهش یافته؛ ولی این میزان هم قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم این رقم به صفر برسد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مردم استان خواست شکایت های خود درخصوص عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی را به شماره تلفن 190 اعلام کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز