مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز:

ایستگاه‌های آتش نشانی تبریز باید به ۳۷ مورد افزایش یابد

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۰:۲۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۴۴۵۴
ایستگاه‌های آتش نشانی تبریز باید به ۳۷ مورد افزایش یابد
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز گفت: هم اکنون ۲۳ ایستگاه عملیاتی فعال در تبریز وجود دارد که طبق استاندارد باید این تعداد به ۳۷ ایستگاه عملیاتی در شهر افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا زبردست در جلسه بررسی و رفع مشکلات آتش نشانی اظهار کرد: هم اکنون آتش‌نشانی تبریز از ۵۰۹ نفر نیروی عملیاتی برخوردار است که طبق استاندارد باید این رقم به ۷۷۰ نفر برسد.

وی افزود: زمان رسیدن اکیپ‌های آتش‌نشانی به محل حادثه بین سه تا پنج دقیقه است و همه خودروهای مورد استفاده در عملیات‌ها مربوط به دهه ۶۰ تا ۸۰ است.

آتش‌پاد زبردست ادامه داد: سال ۹۳ نردبانی به قیمت سه میلیارد و ۴۵۰ تومان خریداری شده بود که سال جاری برای تعمیر آن هفت میلیارد هزینه برآورد کردند که با حمایت هیئت‌مدیره سازمان با مبلغ دو میلیارد، همین اقدام در تبریز به ازای دو سال نگهداری و آموزش ۱۵ نفر انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز گفت: به دلیل هزینه بالای احداث و توسعه ایستگاه آتش‌نشانی، سه پست عملیاتی ایجاد شد که دو پست آن در مناطق ائل‌گلی و عون بن علی در هفته جاری مشغول فعالیت می‌شود و طبق هماهنگی‌های انجام‌یافته با شهرداری منطقه ۸ مقرر شد پست ۱۷ شهریور به صورت ایستگاه انجام وظیفه کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۰۱ مورد عملیاتی در شش ماهه اول سال داشتیم که ۵۰ درصد این حوادث مربوط به عدم هماهنگی سازمان‌ها از جمله آسانسور است، افزود: آسانسور ساختمان پس از استانداردسازی تحویل مالک شده و نگهداری آن توسط خودشان باید انجام گیرد و با یک قطع جریان برق روزانه به بیش از ۱۹ مورد عملیات آتش‌نشانان اعزام می‌شوند که این نوع عملیات امدادی در شرح وظایف آتش‌نشانی نیست.

زبردست تصریح کرد: به مشکلات اجرای عملیات‌های مشترک بین هلال احمر و اورژانس با اجرای تفاهمنامه‌های همکاری پایان دادیم و در راستای ایمن‌سازی بازار تبریز اقدامات مهم و اساسی نیز صورت گرفته‌ است.

وی یادآور شد: با همکاری دانشگاه آزاد ایلخچی که از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در امر تولید پهپاد و روباتیک است، یک دستگاه پرنده آتش‌نشان با توانایی اطفای حریق، شناسایی گازهای سمی و تصویربرداری تولید و آماده بهره‌برداری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز