انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهری تبریز

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۲:۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۷۱۸۲۲
انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهری تبریز
شهردار تبریز از انجام مطالعات حمل و نقل شهری تبریز به منظور تسهیل تردد شهروندان و کاهش ترافیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عباس رنجبر اظهار کرد: بخش مهمی از برنامه‌های مدیریت شهری در دوره فعلی را به حوزه حمل و نقل شهری به خصوص حمل و نقل پاک اختصاص دادیم که از آن جمله می‌توان به تکمیل خط یک متروی تبریز، تجهیز، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و بهبود وضعیت تاکسیرانی اشاره کرد.

وی افزود: تکمیل رینگ‌های اصلی ترافیک مثل کمربندی میانی، مطالعه و شروع امتداد اتوبان پاسداران به کنارگذر غربی تبریز، احداث مسیر هفت کیلومتری دو کمال با رویکرد ترافیکی، شهرسازی و گردشگری دیگر برنامه مطالعاتی مدیریت شهری در دوره فعلی است.

شهردار تبریز با تأکید بر ضرورت هوشمندسازی حمل و نقل شهری تصریح کرد: توسعه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند از جمله سیستم ثبت سرعت و دوربین‌های هوشمند کنترل تقاطع‌ها برنامه ما در حوزه هوشمندسازی حمل و نقل و کنترل ترافیک شهری است.

رنجبر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ترافیکی شهر و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه نیز اعلام کرد: برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی توسعه شبکه معابر و تقاطع‌های غیرهمسطح بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیکی و سایر مطالعات موضعی، تامین مقدمات و ایجاد شرایط برای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های حوزه حمل و نقل به‌خصوص ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه وارد فاز مطالعاتی شده است که پس از اتمام مطالعات و با هماهنگی شورای ترافیک استان عملیات اجرایی آنها نیز آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید و پیگیری تکمیل خطوط اصلی مترو تبریز، انجام مطالعات لازم برای رفع اشکالات طراحی خطوط مترو و ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای دیگر برنامه‌های مطالعاتی و اجرایی شهرداری تبریز در این دوره خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما