برای رفع مشکلات پرستاران تلاش می کنیم

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۱۸:۵۵:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۳۵۳۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تمام تلاش خودرا برای رفع مشکلات پرستاران به کار خواهیم گرفت تا شاهد بهتر شدن وضعیت جامعه پرستاران برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر بهمن نقی پور در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استانی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری  بارها برای رفع مشکلات جامعه پرستاری تاکید داشته اند و ما نیز در این مسیر قدم خواهیم برداشت.

وی از صبر،  مهربانی، ایثار، از خودگذشتگی به عنوان ویژگی های برجسته پرستاران نامبرد و گفت:  خوشبختانه تمام عزیزان از مشخصات والایی برخوردار هستند که در جنگ با بحران کرونا در عمل آن را نشان دادند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به وجود هفت هزار پرستار در استان، اظهار کرد: توانمندسازی پرستاران امری بسیار ضروری است که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید کردند.

عبدالله صفری با بیان این‌که در حال حاضر بخش سلامت با کمبود پرستار مواجه است، گفت: امروزه ما با حداقل استاندارهای تعداد پرستاری کار می‌کنیم؛ هرچند از نظر تعداد پرستار، وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری داریم ولی در مجموع با کمبود ۰٫۸ درصد نیروی گروه پرستاری در استان، مواجه هستیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

نظر شما