نگران گسترش سویه اومیکرون هستیم/ واکسیناسیون۹۲.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی علیه کرونا

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۰۷:۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۸۷۵۰۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان، گفت: با تلاش تمامی مسئولان و آحاد مردم، آرامش نسبی در خصوص بیماری کرونا در استان حاکم است. میزان بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از این بیماری به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسیده است اما با این وجود نگران گسترش سویه امیکرون هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر بهمن نقی پور در جمع خبرنگاران از شناسایی ۲۱ مورد ابتلا به امیکرون در استان خبر داد و افزود: یک نفر از این بیماران با سن 95 سال و دارای بیماری زمینه ای فوت کردند.

وی در خصوص آمار واکسیناسیون استان نیز تشریح کرد: تاکنون ۹۲.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول، ۸۳.۵ درصد دوز دوم و ۲۳.۶ درصد نیز دوز سوم دریافت کرده‌اند. واکسیناسیون مادران باردار استان نیز به ۷۳.۸ درصد و دانش آموزان(۱۲ تا ۱۷ ساله) به ۹۲.۳ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که این دانشگاه رتبه نخست در تزریق دوز سوم در کشور را دارد، افزود: در سطح کل جمعیت نیز تاکنون ۷۵.۷ درصد از کل جمعیت استان دوز اول، ۶۸.۵ درصد دوز دوم و ۱۹.۴ درصد نیز دوز سوم دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد هنوز به ایمنی جمعی یعنی واکسیناسیون ۸۰-۸۵ درصدی کل جمعیت نرسیده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشت و دقت در تزریق دوز سوم واکسن کرونا خاطرنشان کرد:  تزریق دوز سوم واکسن بر اساس آمارهای منتشر شده نشان می دهد که این مهم سهم بالایی در کاهش ابتلا به امیکرون دارد.

وی در ادامه با بیان این‌که برقراری عدالت اجتماعی یکی از وظایف دولت است، گفت: در راستای برقراری عدالت در حوزه سلامت، برنامه‌هایی در دست اجرا در مناطق محروم داریم.

دکتر نقی پور خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی، حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد و سرانه بهداشت و درمان استان در تعریف بودجه نیز بر این اساس است، در حالی که ما به مردم استان‌های مختلف، حتی در حد ۱۰ میلیون نفر خدمات درمانی ارائه می‌دهیم که از مسئولان مربوطه خواهشمندیم این موضوع را در تصویب بودجه سلامت در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به ارائه خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار تشریح کرد: با توجه به این‌که در محلات محروم و حاشیه نشین تبریز  با کمبود مراکز درمانی مواجه هستیم، قرار است یک مجتمع سه طبقه درمانی با امکانات و متخصصان مختلف همانند کلینیک شیخ الرئیس تبریز در ساختمان سابق معاونت بهداشت احداث کنیم. همچنین احداث دو مرکز بهداشت در محلاتی چون ترلان دره‌سی و یک مرکز بهداشت در آخمقیه تبریز در دستور کار قرار دارد.

در ادامه نشست  دکتر جواد احمدیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از بستری 214 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و  اظهار کرد: میزان فوتی‌های کرونایی استان به یک مورد در روز رسیده است.

وی با بیان این‌که موارد مثبت تست پی سی آر از سه درصد به ۱۰ درصد رسیده است، افزود: این امر نشان می‌دهد که احتمال بروز سویه امیکرون در بین مردم در حال گسترش است.

انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز