استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی برای توسعه اقتصاد شهری

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۴:۵۷:۰۹
کد خبر: ۱۳۱۶۲۲۴
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی برای توسعه اقتصاد شهری
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اگر می‌خواهیم در اقتصاد شهری و درآمدزایی شهر اتفاقی تاثیرگذار بیافتد، باید از خود مردم و ظرفیت آنها استفاده کنیم که ظرفیت‌هایی همواره بالقوه دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرم  در آیین تکریم و معارفه شهردار تبریز اظهار کرد: شناسایی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و احیای آنها می‌تواند به اقتصاد شهری کمک کند.

عابدین خرم تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های شهری همچون سرانه فضای سبز تبریز، احداث و بازسازی پارکینگ‌های شهری، بازسازی مبادی ورودی و خروجی شهر، مسائل مهمی هستند که باید به آنها توجه شود.

وی افزود: باید همه مردم، شهرداری، استانداری دست در دست هم دهیم و با ظرفیت‌هایی بزرگی چون نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه هماهنگ شویم تا شهر پیشرفت کند.

وی افزود: حکمرانی اسلامی سه رکن اساسی دارد؛ عدلیه، نظمیه و بلدیه که تار و پود حکمرانی اسلامی هستند و باید همچنان نقش خود را ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بر همین اساس بخواهیم حکمرانی کنیم، شهرداری جایگاه رفیع و با ارزشی دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شفافیت در حوزه شهرداری یکی از نیازهای اساسی است و هر چقدر شفاف و آشکار و بدون پیرایه و به صورت شفاف برخورد کنیم، مردم نیز شاهد عملکرد ما بوده و به درستی قضاوت خواهند کرد.

استاندار تبریز تصریح کرد: در دین ما هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد و هر فرد مسؤل باید برای خدمتگزاری آماده باشد.

وی اضافه کرد: خدمت شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم، عبادت بزرگی است که بالاتر از آن وجود ندارد و مسئولیت مسؤل امانتی نزد او است.

عابدین خرم با اشاره به پیشینه شهر تبریز خاطرنشان کرد: تبریز به عنوان شهر نخبگان، فرهیختگان، اندیشمندان، علما، شعرا، شخصیت‌های شهیدی که آثار آنها در کشور و امت اسلامی و نام و یادشان در کتاب‌ها درج شده است، آوازه و جایگاه علم و هنر و تمدن و نهادینه‌سازی فرهنگ ایرانی اسلامی را بلند کرده است.

وی یادآور شد: وقتی تبریز را با شهرهای همسان مقایسه می‌کنند، گلایه‌هایی مطرح می‌شود که بجا و درست است و باید هر مسئولی که انتخاب می‌شود جایگاه، منزلت و منقبت شهر را بازیابی کند.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: برنامه‌ریزی منسجم برای مقاوم سازی شهر یکی از نیازهای اصلی شهر در مناطق حاشیه‌نشین است که نیاز به حرکت و سرمایه‌ای ملی دارد؛ حاشیه شهر مشکل دارد و باید سرمایه‌گذاری در آن حوزه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: نقشه جامع فرهنگی و زنجیره‌هایی که می‌تواند گردشگری شهر را به هم متصل کند، نیاز اساسی شهر است.

عابدین خرم خاطرنشان کرد: تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نمادسازی فرهنگی مسائلی هستند که در سایه وحدت و هم‌افزایی می‌توانند اتفاق بیافتد.

وی اضافه کرد: در چهل، پنجاه سال گذشته، بخش خصوصی در تبریز کار بزرگی کردند؛ بخش خصوصی ظرفیت بی‌مانندی دارد که باید برای حضور آنها فرش قرمز پهن کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان اعلام کرد: از زحمات آقایان رنجبر و یوسفی و تمام افرادی که در حال تلاش برای پاکیزگی شهر هستند، تشکر می‌کنم و برای آقای یعقوب هوشیار آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز