شهردار تبریز: در انجام وظایف با کسی تعارف نداریم

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۰۸:۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۱۷۴۱۲
شهردار تبریز: در انجام وظایف با کسی تعارف نداریم
شهردار تبریز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر جزئیاتی از برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار  در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: خداوند متعال را شاکرم که توفیق خدمت به مردم را به بنده اعطا کرد؛ با توجه به اینکه برنامه خود را قبلا به شورا ارائه کرده‌ام و راهبردهای اصلی را در جلسه معارفه مطرح کردم، به جزئیات می‌پردازم.  

وی ادامه داد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته تقریبا صد در صد افزایش داشته در حالی که سال گذشته ۷۷ درصد تحقق بودجه داشتیم و در کنار آن  ۱۲۰۰ میلیاردتومان بدهی داریم و  باید برای بدهی انباشت شهرداری نیز برنامه داشته باشیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه بحث تبدیل وضعیت را پیگیر خواهیم بود، یادآور شد: بحث درآمد پایدار شهرداری که ۱۲ درصد کل بودجه است و تهدید جدی برای شهر به شمار می‌آید و نیاز به چاره اندیشی و تصمیماتی دارد که سهم درآمدهای پایدار در بودجه سال آتی را بالا ببریم.  

وی همچنین خاطرنشان کرد: چالش‌های زیادی داریم که  یکی از جدی ترین آنها حمل و نقل است به طوری که خط یک مترو هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و تلاش داریم در سال ۱۴۰۱  تعداد سیصد دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم.  

وی با اشاره به اینکه حوزه پسماند نیاز به جراحی دارد، تاکید کرد: هزینه‌های جاری ما برای نگهداری شهر خیلی بالا است و برای ایجاد توازن مطلوب زیرساخت‌های شهر در تمام مناطق با مشکل مواجه‌ایم.  

هوشیار یادآور شد: در بحث ورزش ایراد داریم و چرخه آن معیوب است؛ ما باید استراتژی پرورش و تربیت قهرمان را داشته باشیم چرا که تمام نتایج تیم‌های ورزشی در دو سال گذشته رو به افول است و شاخص‌ترین آن تراکتور است.

وی ادامه داد: برای توسعه ورزش‌هایی همچون والیبال، بسکتبال و... در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی باید برنامه‌ای ارائه کنیم.  

وی با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی شهر هیچ اقدامی صورت نگرفته است، گفت: ما مجبور و محکوم به هوشمندسازی شهر هستیم و مهم آغاز این روند است که قرارگاه هوشمندسازی شهر را ایجاد می‌کنیم که در ماه‌های بعد وارد فاز اجرایی می‌شود.  

شهردار تبریز با یادآوری این نکته که در تولید ثروت اسثراتژی نداریم و درآمد ما منوط به صدور پروانه است، افزود: مولدسازی دارایی‌های شهرداری صورت نگرفته است و باید در این باره نیز تدابیری اندیشیده شود.  

وی با اشاره به چالش پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: دلیل آن عدم وجود شور و نشاط برای انجام کار و دلیل دیگر آن این است که بدون بررسی حقوقی قرارداد بسته‌ شده است.  

هوشیار اعلام کرد: مدیریت ما بدون تعارف خواهد بود. با کسی تعارف نداریم و هرجا احساس کنیم که نیاز به ورود و جراحی باشد، علی‌رغم حاشیه‌های آن، ورود و حل خواهیم کرد.  

وی عنوان کرد: ما نیاز به دوره شش‌ماهه تثبیت داریم ولی با وضعیت فعلی، ما در سه‌ماه آینده ثبات کار خواهیم داشت.  

یعقوب هوشیار خبر داد: از دوشنبه طرح ضربتی پانزده روزه را در محلات شهر شروع خواهیم کرد  آسفالت، فضای سبز، آبنما در طرح سه‌ماهه تثبیت در دستور کار قرار خواهد گرفت و ناحیه محوری تبریز را سریعا در دستور کار قرار می‌دهیم  و بنابراین ۳۶ ناحیه تعیین کرده‌ایم و توزیع متوازن ثروت و خدمات در مناطق و نواحی را در دستور کار قرار خواهیم داد.  

وی همچنین بیان کرد: استفاده از نیروهای جوان و متخصص را در راس نواحی و مناطق و معاونین قرار خواهیم داد.  

شهردار تبریز افزود: در بحث اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، ۱۲ پروژه داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و علاوه بر آن خط یک مترو را نیز در دستور کار قرار دادیم.  

وی ادامه داد: در بحث هوشمندسازی و انرژی، اقدامات ویژه‌ای انجام خواهیم داد و تمرکز خود را بر این دو حوزه خواهیم گذاشت.

 به گفته هوشیار پسماند و مولدسازی دارایی‌های شهرداری، دو موضوع اساسی برای ایجاد درآمد پایدار است که ۵۰۰ واحد مسکونی را سال آینده در راستای مولدسازی دارایی‌ها و ساماندهی حاشیه‌نشینی احداث می‌کنیم.  

هوشیار تاکید کرد: تاخیر در صدور پروانه یکی دیگر از موضوعاتی است که آمار بالای درخواست‌ها هم می‌تواند منشا فساد باشد و در کنار آن سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.  

وی خبر داد: اداره کل حریم را راه‌اندازی و طرح صیانت از حریم شهری را در دستور کار داریم.

هوشیار گفت: احداث خانه قرآن برنامه دیگر ما است.

وی افزود: سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز در راستای شفافیت باید در صندوق و خزانه متمرکز تجمیع شوند.  

شهردار تبریز خبر داد: در طرح قرار خدمت، هر هفته در یک منطقه حضور داشته و با اعضای شورای شهر مشکلات آن منطقه را احصا خواهیم کرد.  

وی در پایان ابراز کرد: امیدوارم با همراهی اعضای شورای شهر، حس همکاری و همیاری برای انجام کار به وجود آید و بتوانیم اقدامات بیشتری انجام دهیم که باعث می‌شود رضایتمندی مردم نیز به وجود آید.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز