وزیر بهداشت:

دانشگاه‌ها باید در زمینه دانش بنیان فعال باشند

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۴:۰۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۸۲۳۰
دانشگاه‌ها باید در زمینه دانش بنیان فعال باشند
وزیر بهداشت گفت: به معاونین فناوری دانشگاه‌ها توصیه کردیم که در بخش دانش بنیان‌ها فعال باشند و حداقل یک واحد دانش بنیان برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه، در حاشیه‌ی گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای برگزاری این گردهمایی کارهای خیلی خوبی در کشور انجام شد و امیدواریم شاهد نتایج خوبی باشیم.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به رشد مراکز تحقیقاتی گفت: توجه به تولید در عرصه پژوهش و فناوری و استفاده از توان تمامی اساتید و دانشجویان در عرصه های پژوهشی و فناوری در این گردهمایی مورد تاکید قرار گرفت.

وی از برگزاری سمینار روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور طی هفته آتی خبر داد و گفت: هفته‌ی آینده نیز سمینار روسای کل دانشگاه‌ها را خواهیم داشت و این جلسه مقدمه‌ای برای این مهم است.

 

دکترعین اللهی خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت پیشرفت بسیار زیادی در زمینه‌ی دانش و علم بشری انجام شده است، نمونه‌ی آن در زمان شیوع ویروس کرونا بود که جزو کشورهای پیشتاز در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بودیم.

 

وی همچنین یادآور شد: دانشمندان و دانشگاه‌ها در همه‌ی حوزه‌ها کار و پیشرفت می‌کنند که امیدوارم با این جلسات پیشرفت ما بیشتر شود.

 

وی با تاکید بر دانش بنیان شدن دانشگاه‌ها، اضافه کرد: امروزه اگر دانشگاه‌ علوم پزشکی واحدهای دانش بنیان نداشته باشند با کم و کاستی مواجه خواهند شد و باید بر روی آن کار شود و انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها در قسمت دانش بنیان فعال باشند و به جایی برسند که به واردات نیاز نداشته باشیم.

 

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: تسهیلات و صندوق‌های ویژه‌ای برای حمایت از مجموعه های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و مسائل مرتبط حمایتی هفته آتی تقدیم هیات دولت می شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز