نفرات برتر جشنواره ورزشی عشایر قره‌قیه معرفی شدند

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۰۸:۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۸۵۵۸
نفرات برتر جشنواره ورزشی عشایر قره‌قیه معرفی شدند
نفرات برتر بیست و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی، ورزشی عشایر آذربایجان شرقی (قره قیه) با حضور مسئولان کشوری و استانی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بیست و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی، ورزشی و روستایی عشایر قشلاق هارنا با حضور مسئولین کشوری و استانی و با استقبال پرشور مردم برگزار شد و نهایتا نفرات برتر معرفی شدند.

علیرضا پسندیده در حاشیه این جشنواره افزود: وزارت ورزش و جوانان با حمایت مالی و اعتباری برای برگزاری جشنواره قره قیه در کنار عوامل برگزاری هستیم و تلاش می کنیم که هر ساله نسبت به سال قبل این مسابقات هم از لحاظ کیفی و هم کمی ارتقاء یابد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش های روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت خود جوش انجام می گیرد و همچنین با استقبال زیادی از سوی مردم منطقه همراه است.

پسندیده اذعان کرد: امسال وزارت ورزش و جوانان برای اولین بار است که به صورت رسمی و فیزیکی به این جشنواره نگاه می کنیم چرا که سال های قبل بصورت ویدیویی جشنواره قره قیه را دنبال می کردیم و حتی امسال امکان حضور رشته هاکی در این جشنواره را بررسی می کنیم.

احمد حاجی محمدی رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان تعداد شرکت کنندگان جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی را بیش از پانصد نفر اعلام کرده و افزود: جشنواره قره قره در سی سال، بیست و هفت بار برگزار شده و تنها یک بار به دلیل وجود سیل در منطقه و ۲ سال هم بدلیل شیوع کرونا وقفه پیدا کرده است که در نوبه خود یک رکورد محسوب می شود و پشتکار و جدید عوامل برگزاری این جشنواره را نشان می دهد.

در این مسابقات ورزشی که به ترتیب در رشته های اسب سواری، تیراندازی با کمان روی اسب، والیبال ۲ نفره، چوب کشی، دو میدانی، طناب کشی، مچ اندزی و کشتی محلی انجام گرفت، اسب سواری آقایان در ۶ کورس و اسب سواری بانوان در یک کورس دنبال شد.

اسب دوانی آقایان:

کورس اول: جواد عبادی،سلمان غفاری،محمد آزاد

کورس دوم: وحید امیر عربشاه،سلمان غفاری دلاوران،هدایت پورقلی

کورس سوم: کیجان پناهی،محسن ابراهیمی،محمد رنجبر

کورس چهارم: سید علی حیدری،امین ابراهیمی،سعید نجفی

کورس پنجم: علی بدری،حسن فتاحی،علیار قربانی

کورس ششم: فرهاد رنجبر،محمد رنجبر،علی روحی فرد

همچنین در کورس اسب دوانی بانوان:

سحر ذوقی به عنوان نفر اول ،محدثه جمالی و زهرا عالی نصب به ترتیب سوارکار دوم و سوم مورد تجلیل قرار گرفتند.

نفرات برتر دومیدانی آقایان نیز حسین سیفی،سامان غفاری،محمد رضایی،محمد ابراهیمی و پویا رضوانی معرفی شدند.

از نکات مهم این مسابقات حضور مهلقا خانی قهرمان چندین دوره مسابقات اسب سواری قره قیه بود که با اعلام کناره گیری از شرکت در این رقابت ها جا به جوانان داد و از سوی جسین حاتمی نماینده مجلس مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با هدیه نقدی تجلیل شد.

نفرات برتر جشنواره ورزشی عشایر قره‌قیه معرفی شدند

از حواشی این جشنواره می توان به بی احتیاطی برخی تماشاگران اشاره کرد که با بی توجهی به تذکرات عوامل اجرایی مسابقات به کنار پیست سوارکاری جشنواره ورود کرده و باعث مصدومیت چندین نفر از آنان شد که با حضور عوامل هلال احمر مداوای سرپایی و انتقال به مراکز درمانی انجام گرفت.

علیرضا پسندیده مدیرکل دفتر توسعه روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان، حبیب ستوده نژاد مدیرکل آذربایجان شرقی، امیری خراسانی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی، حاتمی نماینده کلیبر، هوراند وخداآفرین، تراب محمدی معاون سیاسی و امنیتی، بابک محبوب علیلو دادستان استان، سید محمد حسن آل هاشم مدیرکل امور عشایری آذربایجان شرقی، بهادری فرماندار کلیبر و جمعی از فرماندهان انتظامی منطقه در محل جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز