آخرین وضعیت تولید و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۱:۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۳۳۰۳۱۱
آخرین وضعیت تولید و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم
آخرین وضعیت تولید و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم، در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص، گفت: جلسه ستاد تنظیم بازار استان همه‌روزه با حضور مسئولان مرتبط به‌منظور رصد بازار و ایجاد سرعت عمل در اقدامات، تشکیل می‌شود.

محمد کلامی افزود: موضوعات مهم مربوط به تأمین و توزیع کالاهای اساسی با حضور استاندار بررسی و تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن مصوبات ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

وی درخصوص آخرین وضعیت بازار کالاهای اساسی در استان، گفت: خوشبختانه بازار به روال عادی خود نزدیک شده و درخصوص کالاهای اساسی، نه‌تنها کمبودی مشاهده نمی‌شود، بلکه شاهد مازاد برخی کالاها در سطح عرضه نیز هستیم.

کلامی افزود: برخی از اقلام اساسی هم در یک فضای رقابتی حتی با قیمتی کمتر از قیمت مصوب در برخی مراکز عرضه می‌شود و مشکلی در تأمین این اقلام نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص وضعیت نان، گفت: عرضه نان نیز در سه روز اخیر متعادل‌تر شده و امروز شاهد کاهش صف‌ها در مقابل نانوایی‌ها بودیم.

وی افزود: با افزایش سهمیه 57 نانوایی و افزایش شیفت‌های کاری نانوایی‌ها و همچنین پخت نان توسط برخی نهادها، انتظار داریم که در روزهای آینده، وضعیت عرضه نان به حالت عادی برگردد.

کلامی درخصوص پرداخت یارانه نقدی به خانوارها نیز گفت: 85 درصد از خانوارهای استان مشمول دریافت یارانه نقدی شدند که یارانه دو ماه به حساب آنها واریز و همزمان با آزادسازی قیمت‌ها، امکان برداشت یارانه یک ماه برای آنها فراهم شد.

وی درخصوص خانوارهایی که مشمول دریافت یارانه نشده‌اند نیز گفت: این خانوارها دو دسته هستند؛ خانوارهایی که تا ماه قبل یارانه دریافت می‌کردند، برای اعتراض و درخواست بازبینی باید به سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و خانوارهایی که قبلاً یارانه دریافت نمی‌کردند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، منتظر اعلام وزارت کار مبنی بر راه‌اندازی سامانه یارانه و ثبت‌نام در این سامانه باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز