توسط شهرداری تبریز؛تملک فاز نخست خانه باقرخان کلید خورد

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۰:۲۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۰۶۴۵
توسط شهرداری تبریز؛تملک فاز نخست خانه باقرخان کلید خورد
شهردار تبریز دستور لازم برای تملک ۶۵۰متر در فاز اول برای توسعه و بازسازی خانه باقرخان با تامین اعتبار از شهرداری منطقه ۵ را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار در بازدید از خانه باقرخان که در قالب سومین برنامه قرار خدمت انجام یافت، اظهار کرد: چنین ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند منبع درآمدی برای شهر تبریز در سال‌های آینده باشد.

 

شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری تبریز امروز در قالب قرار خدمت از چندین پروژه سطح منطقه ۸ بازدید کردند که بازدید از خانه باقرخان پایان بخش این بازدیدها بود.

خانه باقرخان بنایی قدیمی در کوچه‌ی سالار ملی در خیابان امام تبریز است. زمانی که باقر خان در این بنای قدیمی سکونت داشت این ملک به مرکز فرماندهی جبهه «خیاوان» در جنگ‌های ۱۱ ماهه مشروطه تبریز تبدیل شده بود،  باقر خان با سکونت در این خانه، ریاست مجاهدین محله خیابان تبریز را بر عهده داشت و با شجاعت تمام، جان و مال خود را فدای مردم خود می‌کرد.

 

خانه باقرخان مشهور به سالار ملی در تبریز سال ۹۹، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. طبق اسناد ارائه شده از سوی مالکان این خانه، خانه تاریخی  باقرخان یا سالارملی به وسعت چهار هزار و ۶۵۰ مترمربع در کوچه «سالار دربندی» تبریز در محله تاریخی «خیاوان» واقع شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز