استفاده از پتانسیل‌ دانشگاه‌های تبریز و کافکاس ترکیه برای توسعه همکاری‌های بیشتر

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۱:۲۶:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۳۲۰۵
استفاده از پتانسیل‌ دانشگاه‌های تبریز و کافکاس ترکیه برای توسعه همکاری‌های بیشتر
رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه‌های ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف، دارای ظرفیت و توانمندی‌های زیادی هستند که می‌توان ازاین پتانسیل‌ها برای توسعه‌ی همکاری‌های بیشتر بهره‌مند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صفر نصراله زاده در نشست روسای دانشگاه‌های تبریز و کافکاس ترکیه ضمن خوش آمدگویی به رئیس دانشگاه کافکاس کشور ترکیه و هیأت همراه وی گفت: دانشگاه کافکاس از جمله دانشگاه های مهم و تاثیرگذار شرق کشور ترکیه است و امیدواریم این دیدار، آغازی دیگری برای گسترش بیشتر همکارهای بین المللی در بخش‌های مختلف دو دانشگاه شود و با گفتگو و مذاکرات هم می‌توان به نتایج مفید و رضایت بخشی دست یافت.

وی افزود: دانشگاه تبریز با قدمت و ظرفیتی که دارد، آمادگی توسعه همکاری با دانشگاه کافکاس در زمینه‌های تبادل دانشجو، استاد، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، دوره های مشترک، راه اندازی رشته‌های مشترک و اعطای مدرک مشترک، تشکیل کارگروهای اموزشی و پژوهشی مشترک را دارد.

اجرای طرح‌های مشترک، انتشار مجلات، مقاله و کتاب در دو دانشگاه

حوسنو کاپو، رئیس دانشگاه کافکاس نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در شهر تبریز و دانشگاه تبریز گفت: با توجه به شناختی که از توانمیدی‌های دانشگاه تبریز سراغ داریم و تبادل نظر و گفتگوهایی که بین طرفین صورت گرفت؛ دانشگاه کافکاس آماده هر گونه توسعه همکاری با دانشگاه تبریز در حوزه‌های مختلف و از جمله در رشته‌های دامپزشکی، علوم پایه، فنی و پزشکی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه کافکاس گفت: این دانشگاه با قدمت ۳۰ ساله در حال حاضر ۲۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که از این تعداد ۱۸۰۰ نفر آنان دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه و منطقه هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه زمینه همکاری های مشترک دو طرف باید به صورت جدی عملیاتی شود، بیان کرد: این همکاری مشترک می تواند در حوزه های برگزاری دوره‌های مشترک، تبادل دانشجو، استاد، اجرای طرح‌های مشترک، انتشار مجلات، مقاله و کتاب باشد.

عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری‌های مشترک

سعید شجاعی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اشاره به اهداف سفر و دیدار رئیس دانشگاه کافکاس با رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دیدار بیشتر در راستای راه اندازی دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی، آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف‌ و عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری‌های مشترک است.

وی در ادامه، توسعه‌ی همکاری‌های بین المللی با دیگر دانشگاه های معتبر جهان و عملیاتی نمودن تفاهم نامه های امضا شده با دانشگاه‌ها را از راهبردهای کلان دانشگاه تبریز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه تبریز با بیش از ۲۰۰ دانشگاه معتبر تفاهم نامه همکاری دارد که از این تعداد، ۶۰ مورد آن با دانشگاه‌های کشور ترکیه است.

بر پایه همین گزارش؛ بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه تبریز از جمله دانشکده‌های شیمی و مهندسی مکانیک، ساخت و تولید و نشست با روسا و مدیران گروه های آموزشی این دانشکده‌ها برای بررسی ظرفیت های دو دانشگاه از دیگر برنامه‌های رئیس دانشگاه کافکاس کشور ترکیه و هیات همراه وی بود.

انتهای پیام

 

نظر شما