پارک‌های تبریز، میزبان جشن‌های تابستانی

۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - ۱۰:۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۳۳۶۷۴۳
پارک‌های تبریز، میزبان جشن‌های تابستانی
بیش از دو سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد؛ روزهایی که وضعیت قرمز کرونایی بر کشور حاکم بود و محدودیت‌ها، امکان حضور در جمع خانوادگی و حتی مراسم و تشریفات را از افراد سلب می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، آیین‌ها و جشن‌های تابستانی، زیباترین و یکی از ابزارهای معرفی سنت و فرهنگ است که می‌توان بار دیگر آنها را در جای جای نقاط ایران به رسمیت شناخت.

حالا بعد از گذشت روزهای سخت کرونایی، فرصت برای برگزاری دوباره جشن‌های تابستانی در کلانشهر تبریز مهیا شده است و مناطق دهگانه شهرداری به همراه سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز مشارکت خوبی را در برگزاری جشن‌های تابستانی با هدف اشاعه فرهنگ، هنر و جذب توریست رقم خواهند زد.  معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در این خصوص می‌گوید: جشنواره‌های تابستانی تبریز، طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شد اما در سال جاری جشنواره تابستانی و فرهنگی- هنری در طول فصل تابستان به صورت محله به محله برگزار خواهد شد.  

حسین باهر می‌گوید : تولید نماهنگ‌های آموزش شهروندی، برگزاری جنگ‌های تابستانی در پارک‌های بزرگ تبریز، برگزاری هفته‌های فرهنگی در فرهنگسراهای بزرگ مثل فرهنگسرای الغدیر، آئین رونمایی از آثار فرهنگی و هنری، مسابقه بزرگ سلام فرمانده در قالب جشنواره سرودهای انقلابی، جشن عید قربان و عید غدیر، جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه، آئین تجلیل از بازنشستگان، جشن بزرگ میلاد امام علی النقی (ع) و امام موسی کاظم (ع) از سایر برنامه‌هایی است که در کلانشهر تبریز برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز می‌گوید: جشنواره‌های فرهنگی و هنری در محلات و فرهنگ‌سراها در فصل تابستان برگزار خواهد شد.

حکیمه غفوری با اشاره برگزاری مسابقات کتابخوانی ادامه می‌دهد: جشنواره کتاب سال در هر هفته با موضوعات اعلام شده، از جمله ویژه برنامه عید قربان تا غدیر است که در چندین نقاط کلانشهر تبریز به خصوص مناطق محروم برگزار خواهد شد./آناهیتا رحیمی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز