پیگیری جذب اعتبارت مصوب مهم تر از تصویب اعتبارات است

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۰۸:۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۳۳۸۸۳۱
پیگیری جذب اعتبارت مصوب مهم تر از تصویب اعتبارات است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از تلاش این سازمان به بالا بردن میزان تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به حدود 1.8 همت خبر داد و گفت: پیگیری جذب اعتبارات مصوب مهم تر از تصویب اعتبارات است.

به گزارش خبرگزاری برنا در  آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: پیشنهاد تخصیص 1.3 همتی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان از طرف سازمان برنامه و بودجه ارائه شده اما با رایزنی های صورت گرفته تلاش داریم، این میزان تخصیص را به 1.8 همت افزایش دهیم.

وی افزود: فصل کاری در استان سردسیر آذربایجان شرقی 7 تا 8 ماه است؛ یعنی در 24 ماه فقط12 ماه فرصت کاری داریم و در واقع در سال 1401 فقط 4 تا 5 ماه از توان کاری استان باقی مانده است.

فرشکاران اذعان داشت: بعد از تخصیص 1.3 همتی اعتبارات سفر در مرحله اول، نوع برخورد دستگاه های اجرایی مرکز و تامین اعتبار از محل اعتبارات مازاد، بسیار مهم خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی پیشنهاد کرد: کمیته پیگیری مصوبات سفر متشکل از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دستگاه های اجرایی و دیوان محاسبات تشکیل یابد تا از بتوانیم از مجموع اعتبارات در پروژه ها استفاده کنیم.

این مسوول متذکر شد: اگر اعتبار تخصیصی در مدت خاصی که سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند از طریق دستگاه مربوطه جذب نشود و رسوب کند، از حساب دستگاه مربوطه خارج و به پروژه های دیگر تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی سهم اعتباری وزارتخانه های مربوطه را به جد پیگیری و دریافت کنند، تصریح کرد: اگر تخصیص 1.3 همتی به موقع جذب نشود و بازخورد مناسبی در استان نداشته باشد سایر مراحل تخصیص اعتبارات را هم تحت الشعاع قرار می دهد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز