استاندار تشریح کرد: رویکردها و برنامه‌های آتی آذربایجان شرقی

۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۱:۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۰۰۷۳
استاندار تشریح کرد: رویکردها و برنامه‌های آتی آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری استان، با تشریح مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های آتی استان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران را مکلف به پیگیری جدی مصوبات سفر استانی رئیس جمهور کرد و دستورهای لازم برای مدیریت چالش‌های پیش‌رو را به مدیران بخش‌های مرتبط صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، گفت: اقدامات دفاعی به عنوان اصلی‌ترین قدرت می‌تواند از هویت کشور و ملت در مقابل تهدیدهای جدی که وجود دارند محافظت کند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدهای پیش‌رو بسیار ناشناخته و نوترکیب هستند که در مقابله با آنها باید به یک خوداتکایی جامع دست یابیم، گفت: باید تمام اصول مرتبط با پدافندغیرعامل را بشناسیم و به آنها عمل کرده و مبتنی بر وضعیت و شرایط پیش‌رو تمرین‌های لازم اجرا شود.

خرّم اظهار داشت: با توجه به متغیر بودن تهدیدها، باید قدرت موجود را متناسب با تغییر و تحولات به‌روز کنیم، در غیر این صورت آسیب‌پذیری بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بخش اداری، شبکه اینترنت باید از شبکه داخلی مجزا باشد تا در صورت حمله سایبری با مشکل مواجه نشویم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمامی دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود در حوزه پدافندی بیش از پیش توجه کرده  و علاوه بر گزارش مکتوب باید گزارش میدانی و عملیاتی که اطمینان‌بخشی بیشتری دارد نیز ارائه کنند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز در این جلسه گفت: امسال تمام دستگاه‌های کشور ملزم به هزینه‌کرد یک درصد از اعتبارات خود در زمینه پدافند غیرعامل در استان‌ها هستند.

رسول رحیمی افزود: با توجه اهمیت موضوع، تمامی روسای دستگاه‌ها باید شخصا در جلسات شورای پدافندغیرعامل حاضر شوند و تمامی مصوبات شورا باید به‌صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

وی ادامه داد: امروزه تهدیدها هر روز در حال به‌روز شدن هستند و تمامی دستگاه‌ها باید با به‌روزرسانی اقدامات و اطلاعات خود از آمادگی کامل در مواجه با تهدیدها برخوردار باشند.

رحیمی گفت: آذربایجان شرقی از استان‌های پیشتاز در حوزه پدافندغیرعامل بوده و با توجه به اینکه یکی از امن‌ترین استان‌های کشور و استانی صنعتی و مرزی است در زمینه پدافند غیرعامل نیز از آمادگی کامل در مواجه با تهدیدها برخودار است.

در این جلسه گزارش عملکرد شورای پدافند غیرعامل استان توسط مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، گزارش طرح جامع پدافند پرتوی استان توسط یکی از اساتید دانشگاه، گزارش چندمنظوره‌سازی و تامین نیازهای ضروری در ایستگاه‌های مترو از منظر پدافند غیرعامل توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استان در حوزه‌های آب و انرژی ارائه شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز