شهرداری تبریز نسبت به رانش زمین در محله کاج هشدار داد

۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۴:۴۰:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۰۱۶۴
شهرداری تبریز نسبت به رانش زمین در محله کاج هشدار داد
محله کاج کوی ولیعصر با خطر رانش زمین مواجه است و شهرداری تبریز امروز بخشی از قرار خدمت شهرداری منطقه ۱ را به بررسی و رفع خطر این محله اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صبح امروز،  یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران ستادی شهرداری در قالب پنجمین قرار خدمت و در جریان بازدید از پروژه های شهرداری منطقه ۱، در محله کاج کوی ولیعصر حضور یافتند.

 

طبق گفته مسئولان این محله با خطر رانش زمین مواجه است و وقوع آن می تواند فاجعه ای انسانی رقم بزند. به همین جهت شهرداری تبریز در جهت صیانت از جان شهروندان و ایمن سازی محیط شهری برای زندگی، بررسی ابعاد این موضوع را با حضور نمایندگان سایر دستگاه های مرتبط در اولویت قرار داد.

این اراضی و تفکیک آن متعلق به سازمان مسکن و شهرسازی است و اهالی خواستار رسیدگی به وضعیت این محل هستند. به دنبال نامه دادستانی و جلسه برگزار شده، اعلام شد که مالک این اراضی باید نسبت به حل این موضوع اقدام کند.
با توجه به وجود رانش زمین در این محل، یعقوب هوشیار شهردار تبریز بر ضرورت تسریع در پایدارسازی محل و اتخاذ تدابیر ایمنی تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تسریع پایدارسازی اراضی محله کاج کوی ولیعصر (عج) اظهار کرد: این موضوع باید فرابخشی باشد و در جلسه بحران اقدامات پیشگیرانه آن شروع شود.
هوشیار افزود: باید این اقدام توسط متخصصان ژئوتکنیک ارائه شود چون حرکت زمین در آنجا شروع شده است.
شهردار تبریز با اشاره به خطر رانش زمین در آن منطقه، یادآور شد: ما نسبت به مردم ساکن در محله کاج مسئول هستیم و اقدامات پیشگیرانه فنی باید در اسرع وقت در آنجا آغاز شود.

حمید شاهوردی، شهردار منطقه ۱ تبریز نیز در این باره گفت: امکان اینکه در آینده ای نزدیک شاهد رانش زمین در محله کاج و فروریزش خانه ها و خیابان ها باشیم، بسیار محتمل است و به همین جهت در جلسه ستاد بحران و همچنین در حضور معاون عمرانی استاندار این مسئله مطرح شده است.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان مالک اراضی این محله باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از رانش زمین و پایدارسازی مسیر در دستور کار قرار بدهد.

در این جلسه همچنین نمایندگان فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت این محله، تصمیمات قبلی را بازگو کرده و از راه حل های آتی سخن گفتند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز