رکوردهای تولید، فروش و صادرات تراکتور در کشور جابجا شد

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۲:۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۴۱۹۲
رکوردهای تولید، فروش و صادرات تراکتور در کشور جابجا شد
مدیر عامل این گروه صنعتی با اعلام این خبر گفت: در 3 ماهه نخست امسال گروه تراکتورسازی به همت تمامی کارکنان از تک تک کارگران گرفته تا مدیران مجموعه توانست به جهش های تولیدی، فروشی و صادراتی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مصطفی وحیدزاده افزود: در سه ماهها نخست امسال نزدیک به 7 هزار دستگاه انواع تراکتور تولید و عمدتاً به کشاورزان عرضه شده که این میزان تولید با رشد 61 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

وی درباره فروش و صادارات مجموعه تحت مدیریتش نیز اظهار داشت: در سه ماه گذشته از سال جدید، 6 هزار و 212 دستگاه انواع تراکتور به ارزش بیش از18 هزار میلیارد ریال در بازار داخلی و به کشاورزان عرضه شد که این میزان فروش از نظر تعداد 35 درصد رشد و از نظر ارزش ریالی 86 درصد رشد نشان می دهد.

وحیدزاده ارزش ریالی فروش تراکتور را در مقایسه با میانگین 3 سال قبل نیز همراه با رشد 154 درصدی اعلام کرد.

4 میلیون دلار ارز از محل صادرات تراکتور عاید کشور شده است

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به توجه ویژه مجموعه تراکتورسازی به بحث ارز آوری برای کشور در کنار تامین نیاز داخلی تاکید کرد: در همین راستا، سه ماهه نخست امسال 334 دستگاه تراکتور به ارزش حدودا 4 میلیون دلار به بازارهای جهانی عرضه شده که این آمار نیز رشد 78 درصدی از نظر تعداد و 107 درصد در بخش ارزی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی آمار سه ماهه صادرات سال جدید را با عملکرد سه سال قبل نیز مقایسه و عنوان کرد: تعداد صادرات در مقایسه با میانگین 3 سال گذشته رشد 140درصدی و ارزش صادرات نیز از 231 درصد رشد برخوردار بوده است.

وحید زاده درپاپان از سیاست گذاری برای جهش تولیدی در تراکتورسازی برای اولین سال قرن جدید خبر داد و تصریح کرد: امسال برنامه ریزی برای تولید 35 هزار دستگاه انواع تراکتور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران صورت گرفته که این حجم از تولید در واقعه انقلاب و جهشی نه تنها در تولید تراکتور در کشور محسوب می شود، بلکه چرخهای صنعت در استان و کشور را به چرخش در خواهد آورد چرا که با افزایش تولید در تراکتورسازی رونق به قطعه سازی کشور باز گشت که در حال حاضر اثرات این اقدام از غرب تا شرق کشور به خوبی قابل مشاهده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز