تخصیص اعتبار ۱۳۲۰ میلیاردی به پروژه های آبی شهرستان میانه

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۹:۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۳۰۲۷
تخصیص اعتبار ۱۳۲۰ میلیاردی به پروژه های آبی شهرستان میانه
استاندار آذربایجان‌ شرقی از تخصیص اعتبار یک هزار و 320 میلیارد تومانی به پروژه های آبی شهرستان میانه خبر داد و گفت: در این شهرستان به میزان سه هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم  در جلسه پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور برای شهرستان میانه، اظهار کرد: مسئولان و نمایندگان شهرستان همگام و همراستا پیگیر امور شهرستان هستند که این اتفاق مایه خرسندی است و هر قدر این هماهنگی بیشتر باشد تاثیرات مثبت خود را در پیشرفت شهرستان نشان خواهد داد.

وی افزود: در دولت سیزدهم مسئولان برای گرفتن پست و مقام داوطلب نمی‎شوند بلکه میثاق آنها برای خدمتگزاری، کارگشایی و گره گشایی مسائل مردم است.

خرّم تصریح کرد: دولت سیزدهم میراث دار حجم عظیمی از پروژه های نیمه تمام طویل المدت دولت های قبلی است که ذائقه مردم را تلخ کرده و سوهان روح آنها شده اند؛ در نتیجه تمام همت خود را به کار بسته تا این پروژه ها را به سرانجام برساند.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: شهرستان میانه به دلیل صبغه انقلابی و سابقه مبارزاتی خود برای ما اولویت دارد و تمام تلاش خود را به کار می گیریم که عقب افتادگی های توسعه ای این شهرستان را در شاخص های مختلف جبران کنیم.

وی از تخصیص اعتبار یک هزار و 320 میلیارد تومانی به پروژه های آبی شهرستان میانه خبر داد و یادآور شد: در این شهرستان به میزان سه هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجراست که با اتمام این پروژه ها تحولات بزرگی در شهرستان ایجاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: حدود دو ماه از سفر رئیس جمهور به استان سپری شده و با وجود همه محدودیت های منابع، مرحله اول تخصیص اعتبارات مصوب سفر به استان بخشی به صورت نقد و بخشی نیز به صورت اوراق خزانه اسلامی اتفاق افتاده است.

خرّم خاطرنشان کرد: در پنج ماه گذشته تقریبا تمام پروژه های اساسی تعطیل شده شهرستان میانه مثل سد گرمی چای، انتقال آب به شهرستان و تصفیه خانه میانه مجددا فعال شده و حداکثر تا پایان سال 1403 سدهای شهرستان به همراه پایاب آنها به اتمام خواهد رسید.

وی، توسعه کشاورزی و صنایع پایین دستی آن و تبدیل میانه به قطب فولاد استان را دو هدف اساسی شهرستان دانست و افزود: این دو اتفاق بخش عمده ای از مسئله اشتغال شهرستان را حل خواهد کرد.

خرّم گفت: رقمی در حدود 280 میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به بخش کشاورزی شهرستان میانه پیش بینی شده است که می تواند افزایش یابد و بخش عمده ای از ظرفیت های شهرستان را احیا کند.

اجرای دو هزار واحد مسکن ملی در شهرستان میانه

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: اولویت تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به شهرستان ها پروژه های نیمه تمام است و به شهرستان هایی که پروژه نیمه تمام ندارند اعتباراتی در قالب آسفالت راه های روستایی، آبرسانی و تجهیز اراضی کشاورزی تعلق می گیرد.

جواد رحمتی اذعان داشت: در مورد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میانه بیش از نیاز تامین زمین صورت گرفته و مقرر شده ستاد اجرایی فرمان امام تا دوهزار واحد مسکن در این شهرستان اجرا کند.

دستگاه‌ها در پیگیری تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری اهتمام کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: دستگاه‌ها نسبت به پیگیری تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت کار اهتمام جدی به خرج دهند.

محمد فرشکاران اظهار کرد: در خصوص جذب اعتبارات سفر تلاش‌های وافری از سوی استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور و نهاد ریاست جمهوری نیز با توجه به چارچوب‌ها و معیارهایی که دارند، نسبت به تخصیص اعتبارات اقدام می‌کنند. 

فرشکاران با اشاره به پرداخت مرحله اول اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، تصریح کرد: قرار بود تخصیص اعتبارات کاملا به صورت نقدی باشد که با توجه به شرایط پیش آمده بخشی از اعتبارات به صورت اسناد خزانه اسلامی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، ابراز داشت: مرحله بعدی تخصیصات هم در راه است و ضرورت دارد دستگاه‌ها نسبت به پیگیری تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت کار اهتمام جدی به خرج دهند. 

فرشکاران متذکر شد: نقش استان‌ها در اجرای پروژه‌های ملی حداقل بوده و لازم است پیگیری‌های درون استانی اعتبارات ملی از دستگاه‌های مرکزی متبوع به صورت جدی صورت پذیرد که سهل‌انگاری موجب از دست رفتن زمان خواهد شد.

وی اعلام کرد: با تخصیص بخشی از اعتبارات محرومیت‌زدایی موافقت‌نامه‌هایی برای طرح‌های آبرسانی به روستاها منعقد شده و با استانی شدن این اعتبارات به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اتفاقات بهتری خواهد افتاد. 

لازم به ذکر است استاندار آذربایجان شرقی  در سفر به شهرستان میانه از پروژه جاده ترکمانچای بازدید و پل ورودی شهرستان را افتتاح کرد. 

وی پس از حضور در جلسه پیگیری مصوبات سفر شهرستان میانه از پروژه های سد گرمی چای و تصفیه خانه شهرستان نیز بازدید کرد.

در این سفر معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، خرّم را همراهی کردند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز