بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و چالش های پیش رو

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۹:۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۳۶۳۰۳۱
بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و چالش های پیش رو
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: میزان بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی متناسب با حجم برنامه‌های عملیاتی این پارک نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عبدالرضا واعظی در بازدید  نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جوابگو برنامه‌های پیش رو و نیاز اکوسیستم فناوری و نوآوری استان نیست.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رتبه پنجم کشور در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد ولی به لحاظ بودجه‌ای در رتبه یازدهم قرار دارد و کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه‌وبودجه افزایش بودجه مدنظر نمایندگان استان برای سال جاری را لحاظ نکرده‌اند.

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بر اساس ارزیابی‌های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پارک توسعه‌یافته و سطح یک است و فعالیت‌های چشمگیری با سرعت در این پارک در حال انجام است که در صورت تأمین اعتبار به‌صورت بهتر می‌توان از اکوسیستم فناوری و نوآوری استان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حمایت کرد.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری استان بیشترین گستردگی مراکز رشد و نوآوری را در شهرستان‌های استان دارد و از طرق مختلف به دنبال جذب اعتبار برای توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در سطح استان هستیم.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: شرکت‌های توانمندی در شهرستان میانه در حال فعالیت هستند و تقویت و تجهیز مرکز رشد موجود، مرمت و بازسازی دو سوله متعلق به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ایجاد فضای کارگاهی تولید نیمه‌صنعتی و صنعتی دانش‌بنیان و راه‌اندازی کارخانه نوآوری میانه در شهرستان میانه از برنامه‌های این پارک در سال جاری برای تقویت اکوسیستم فناوری و نوآوری در شهرستان میانه است.

نمایندگان مردم شریف میانه در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با ابراز رضایت از عملکرد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در چند سال گذشته بر لزوم افزایش قابل‌توجه بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تأکید کردند.

آقای مهدی اسماعیلی گفت: اقدامات بسیاری خوبی در چهار سال گذشته در این پارک انجام‌شده است که بایستی بیش‌ازپیش از این فعالیت‌ها حمایت کرد.

وی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای که در این پارک وجود دارد باید به اطلاع مسئولان عالی‌رتبه کشور رسانده شود و بدین منظور اقدامات لازم برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های پارک‌های علم و فناوری کشور در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد خواهد شد.

وی گفت: مجمع نمایندگان استان به جد پیگیری‌های لازم را برای افزایش اعتبار و بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی انجام خواهد داد.

آقای سید مرتضی حسینی نیز با اشاره به اهمیت و نقش بسزا پارک علم و فناوری در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: باید مردم و مسئولان بیش‌ازپیش با این مجموعه مهم آشنا بشوند.

وی خواستار انجام مکاتبات برای پرداخت اعتبار لازم از سازمان برنامه‌وبودجه توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد.

37 شرکت فناور و دانش‌بنیان هم‌اکنون در مرکز رشد شهرستان میانه مستقر هستند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز