امام جمعه تبریز : حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زن مسلمان است

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۰۸:۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۷۸۶۵
امام جمعه تبریز : حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زن مسلمان است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز تبعیت از ولایت، تربیت فرزندان ارزشمند و حضور فعال حضرت فاطمه زهرا (س) در عرصه‌های اجتماعی را سه ویژگی مهم آن حضرت معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، آیت‌الله دکتر سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین رونمایی از پوسترهای سوگواره بزرگ فاطمی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) با ویژگی‌های منحصربه فرد خود نشان دادند که زنان نیز می‌توانند به عنوان افرادی ارزشمند در جامعه حضور یافته و تأثیرگذار شوند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی مناسب زن مسلمان برای ورود به صحنه سیاست، کار و تلاش و ایفای نقش فعال در جامعه همراه با تحصیل، عبادت و تربیت فرزندان صالح است.

آل‌هاشم خطاب به مدیران و مسئولان فرهنگی شهر اعلام کرد: باید در کار فرهنگی چند اصل مهم همچون دوری از اسراف و هزینه‌های بیجا، انجام کارهای ماندگار و پایدار همچون سوگواره بزرگ فاطمی، ایفای نقش در تغییر مثبت فرهنگ جامعه، توجه به محتوا در نمادهای فرهنگی و دقت در هزینه‌کرد از بیت‌المال را سرلوحه کار خود کار قرار دهند.

 وی اضافه کرد:ترویج نماز، ترویج و ترغیب ازدواج باید اولویت کاری برنامه فرهنگی مدیران شهری باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز با اشاره به اخلاص در کار فرهنگی برای حصول نتیجه مطلوب نیز گفت: پرهیز از کارهای تکراری  و حرکت به سمت جلو  و اقدامات ابتکاری وابداعی در حوزه فرهنگ باید جزو اولویت کاری مدیران فرهنگی شهر باشد.

آیین رونمایی از پوستر سوگواره بزرگ فاطمی پیش از ظهر امروز با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار تبریز برگزار شد.

سوگواره بزرگ فاطمی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و در هشت محور اصلی سلسله همایش‌های بصیرت فاطمی، سوگواره نمایشی آب و آیینه، نقش مانا، قاب آسمان، کتابت نور فاطمی، بیت‌الاحزان فاطمه، آوای کبود و  پنجمین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی  و در قالب‌های همایش و سخنرانی، تئاتر و نمایش‌های آیین، کتابت خط و خوشنویسی، کارگاه نقاشی با حضور یکی از اساتید بنام کشور، مسابقه عکاسی با مشارکت مردم، نمایشگاه‌های فاطمی،   تولید و حمایت از سرودهای انقلابی و مذهبی با مضامین اهل بیت و حضرت زهرا(س) و شعر و مرثیه‌سرایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز