فعالیت ۸۵ شرکت دانش بنیان و فناور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۵:۳۰:۳۶
کد خبر: ۱۴۲۹۴۵۵
فعالیت ۸۵ شرکت دانش بنیان و فناور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فعالیت 85 شرکت فناور و دانش بنیان در زمینه های دارو و تجهیزات مختلف پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،دکتر پرویز شهابی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی فعال بوده و تعدادی از شرکت ها نیز در مرحله طی فرایند های کسب مجوزهای مورد نیاز هستند.

وی با اشاره به درخشش این دانشگاه در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی  گفت: در این دوره از جشنواره از چهار مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ترتیب مرکز تحقیقات علوم کاربردی و دارویی، مرکز تحقیقات سل و بیماری های ریوی، مرکز تحقیقات علوم تغذیه، مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی به جهت کسب رتبه اول کشوری تجلیل شد.

وی ادامه داد: کمیته تحقیقات دانشجویی نیز  مورد تقدیر قرار گرفت.

وی گفت:  شرکت رایان طب پیشگام پارمیس با تولید میز تشریح مجازی به عنوان شرکت تولید کننده محصول برتر لوح تقدیر این جشنواره را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: در این جشنواره  از دکتر احد مختارزاده عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به عنوان  محقق برگزیده تقدیر شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:  کسب این افتخار در حالی صورت گفت که تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ۳۳ مرکز فراتر نمی رود، در حالیکه فقط در تهران تعداد ۱۹۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه علوم پزشکی وجود دارد.

شهابی با تاکید بر ضرورت توجه به افزایش بودجه و اعتبارات این بخش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:  مجموع اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه تحقیقات برای دانشگاه علوم پزشکی تبریز طی سالجاری حدود ۸۲۰ میلیون تومان است و همکاران ما با کمترین ها توانسته اند بیشترین بازدهی را داشته باشند.

وی از برنامه ریرزی در راستای راه اندازی پارک سلامت در زمینی به مساحت ۷۷ هزار مترمربع  خبر داد و اظهار کرد: جانمایی این پارک در محل ساری زمی تبریز به انجام رسیده و اگر اعتبارات آن در موعد مقرر جذب شود، ظرف چهار سال آتی مورد افتتاح قرار می گیرد.

خبرنگار : اکبر بردباری

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز