گزارش/ جلوه‌های جهادی امدادرسانی مردم آذربایجان شرقی به زلزله‌زدگان شهرستان خوی

۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۲۰:۲۹:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۲۱۱۶
گزارش/ جلوه‌های جهادی امدادرسانی مردم آذربایجان شرقی به زلزله‌زدگان شهرستان خوی
از همان ساعات اولیه وقوع زلزله در خوی، نیروهای امدادی و گروه های جهادی و بسیجیان آذربایجان شرقی با حضور در این شهرستان و روستاهای آسیب دیده، به یاری زلزله زدگان شتافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صبح امروز (شنبه) نماینده ولی فقیه در استان به همراه استاندار آذربایجان شرقی و فرمانده سپاه عاشورا با حضور در مناطق زلزله زده خوی، از روند خدمت رسانی گروه های امدادی و جهادی آذربایجان‌ شرقی به مردم زلزله زده بازدید کرده و در جریان نحوه خدمت رسانی قرار گرفتند.
 
حجت‌الاسلام آل هاشم، عابدین خرّم و سردار عباسقلیزاده در سفر به خوی، ابتدا از اردوگاه و بیمارستان صحرایی هلال احمر بازدید کرده و به گفت‌وگو با مردم زلزله زده و امدادگران پرداختند.

از نکات جالب این بازدید می توان به ابراز رضایت مردم از ایجاد اسکان موقت و تامین امنیت اشاره کرد.
 
محسن ایرانزاد رئیس ستاد پشتیبانی مدافعان حرم آذربایجان شرقی در این بازدید گزارشی از روند امدادرسانی ارائه کرد و گفت: نیازمندی های مردم باید به صورت دقیق احصا شود تا توزیع کمک های مردمی هدفمند شود.
 
وی افزود: هلال احمر استان خدمات خوبی ارائه داده است و سپاه نیز اتفاقات خوبی رقم زده و گروه های جهادی در روستاها خدمات خوبی ارائه می دهند.
 
آشپزخانه بسیج سازندگی سپاه عاشورا و کمپ خیرین جوان تبریز مجموعه های جهادی بودند که امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و فرمانده سپاه عاشورا از آنها بازدید کردند.
 
 
سرهنگ ملک لو مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا نیز طی گزارشی گفت: گروه های جهادی استان از اولین ساعات زلزله در منطقه حضور یافته اند و بیش از ۱۶ گروه جهادی در منطقه حضور دارند و روزانه هفت هزار پرس غذا توزیع می شود. 
 
از دیگر نکات قابل توجه در خدمت رسانی به زلزله زدگان، ابتکار جالب گروه جهادی بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی بود که مورد توجه همگان قرار گرفت. این گروه جهادی با در دست گرفتن یک مجموعه گلخانه ای، محیطی امن و گرم را برای زلزله زدگان ایجاد کرده و نزدیک صد چادر بر پا کرده اند که برای ساکنین خدماتی از قبیل تغذیه، درمانی و مهد کودک و مشاوره ارایه می شود. 
 
استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه این بازدیدها در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از اولین روز زلزله، مدیریت بحران استانداری، هلال احمر استان، گروه های جهادی سپاه عاشورا و گروه های مردمی در اینجا مستقر شده اند.

عابدین خرّم تاکید کرد: تا آخرین لحظه در خدمت مردم منطقه خواهیم بود.
 
فرمانده سپاه عاشورا نیز اظهار داشت: اینجا دلیرمردان تبریز و آذربایجان شرقی موج خدمت به راه انداخته اند.
 
سردار عباسقلیزاده تصریح کرد: گروه های جهادی، دانشجویان، هلال احمر و دستگاه های دولتی با تمام وجود وارد میدان شده اند. همچنان که گفته ام سپاه عاشورا تا آخرین لحظه و تا ایجاد شرایط آرام در خدمت مردم عزیز خوی خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما