نماینده ارزروم در پارلمان ترکیه:

ارزروم بر افزایش سطح همکاری با تبریز مصمم است

۱۳۹۴/۰۵/۰۷ - ۱۳:۴۵:۴۰
کد خبر: ۳۰۳۵۷۷
ارزروم بر افزایش سطح همکاری با تبریز مصمم است
زهرا داش‌کسنلی گفت: سابقه 800 ساله روابط تبریز و ارزروم، باعث شده روابط دو شهر از محدوده‌های تجاری فراتر رفته و شامل موضوعات فرهنگی شود.

معاون اداری و مالی شهردار تبریز در دیدار با نماینده ارزروم در پارلمان ترکیه و هیئت بازرگانی این شهر با اشاره به نقش ارزروم در اقتصاد ترکیه، گفت: این نقش‌آفرینی می‌تواند از طریق ارتباط موثر با تبریز به توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور ایران و ترکیه بیانجامد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، اکبر آقامحمدی خاطرنشان کرد: سوابق مشترک تبریز و ارزروم در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اشتراکات تاریخی دو شهر چشمگیر بوده و می‌تواند زمینه ارزشمندی برای پیگیری مراودات باشد.

وی با بیان این‌که  خوشبختانه در سال‌های اخیر خواهرخواندگی دو شهر از طریق حضور متقابل گروه‌های فرهنگی و هنری در دو شهر کارساز بوده است؛ اضافه کرد: با تکیه بر فرهنگ مشترک می‌توان به ارتقای همکاری‌ها در سایر موضوعات اقتصادی و شهری نیز دست یافت.

وی افزود: روند عمران و توسعه دو شهر، فرصت مهمی است که باید از طریق مراودات اقتصادی و فرهنگی به تبادل تجربیات در حوزه شهرسازی، حمل‌و‌نقل، خدمات و موضوعات زیست‌محیطی بیانجامد.

خانم زهرا داش‌کسنلی، نماینده ارزروم در پارلمان ترکیه در این دیدار، گفت: سابقه 800 ساله روابط تبریز و ارزروم باعث شده روابط دو شهر از محدوده‌های تجاری فراتر رفته و شامل موضوعات فرهنگی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات دولت‌های ایران و ترکیه بر توسعه روابط، مدیریت‌های محلی دو کشور، می تواند با پیگیری دستوارات دولت‌های مرکزی، در این امر، کارساز باشد.

داش‌کسنلی ادامه داد: خواهرخواندگی دو شهر بیشتر از آن‌که یک موضوع کتبی باشد، حقیقتا یک امر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

نماینده ارزروم در پارلمان ترکیه تصریح کرد: مدیریت ارزروم با توجه به فرهنگ، تاریخ و دین مشترک مردم دو شهر بر افزایش سطح این همکاری مصمم است.

 

نظر شما