مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

برگزاری جشنواره های فرهنگی باعث رونق صنعت گردشگری می شوند

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۱۳:۵۷:۴۵
کد خبر: ۳۰۳۷۹۲
برگزاری جشنواره های فرهنگی باعث رونق صنعت گردشگری می شوند
حق پرست به برنا گفت: هر یک از شهرستان های آذربایجان شرقی حداقل چند محصول صنایع دستی و خوراک و محصولات خاص دارند که می توانند به نام تجاری آن شهرستان تبدیل شوند.

اولین جشنواره عسل و لبنیات در شهرستان سراب آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در آئین افتتاح این مراسم گفت: جشنواره های فرهنگی باعث رونق اقتصادی و اجتماعی در شهرستان های کوچک می شود و این اقدام باعث می شود که تمرکز گردشگران تنها به تمرکز استان ها نباشد.

فرزین حق پرست افزود: شهرستان های کوچکی که پتانسیل ها و جاذبه های تفریحی آن ها معرفی شده است با برگزاری جشنواره های فرهنگی علاوه بر اینکه جاذبه ها و داشته های خود را معرفی می کنند، باعث رونق صنعت گردشگری نیز می شوند.

وی ادامه داد: هر یک از شهرستان های آذربایجان شرقی حداقل چند محصول صنایع دستی و خوراک و محصولات خاص دارند که می توانند به نام تجاری آن شهرستان تبدیل شوند، شهرستان سراب نیز از دیرباز با محصولات لبنی و عسل معروف است در همین راستا باید ارگان های متولی همکاری های لازم را داشته باشند که سراب را به نام تجاری عسل و لبنیات در کشور معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه طبیعت و این تولیدات لبنی جزو میراث طبیعی مردم هر شهری شناخته می شوند، خاطر نشان کرد: طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر سراب از میراث طبیعی این شهرستان است و این مشخصه بارز باید در سطح ملی معرفی شود.

وی با اشاره به اهمیت خرده فرهنگ ها نیز گفت: خرده فرهنگ ها المان های سنتی هر شهری هستند و ما باید برای حفظ آن کوشا باشیم و این خرده فرهنگ ها و سنت های هر شهر و شهرستان است که هر منطقه ای را از منطقه دیگر متمایز می کنند و به آن اعتبار و تنوع و زیبایی می بخشد.

فرماندار شهرستان سراب نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از نیاز لبنیات کشور را محصولات لبنی سراب تامین می کند، ولی برای اینکه بتوانیم گردشگری این شهرستان را رونق بخشیم و همچنین برای ایجاد فضای کسب و کار باید خام فروشی را کاهش داده و به فکر فرآوری محصولات لبنی و عسل باشیم.

گرشاسپی ادامه داد: اگر کارخانه های فرآوری و بسته بندی محصولاتت لبنی و عسل در این شهرستان افزایش یابد و در این حوزه جذب سرمایه گذاری صورت گیرد علاوه بر اینکه به رفع مشکل بیکاری کمک می کند می تواند باعث رونق اقتصادی شده و تامین زیرساخت های گردشگری نیز در این صورت محقق می شود.

وی هچنین با اشاره به آثار تاریخی موجود در این شهرستان یادآور شد: قدمت تاریخی شهرستان سراب، وجود چندین آثار تاریخی و دو کتیبه اورارتویی در این شهرستان، وجود دو روستای هدف گردشگری ارده ها و اسب فروشان ( اشوشان ) از پتانسیل های گردشگری این شهرستان است که برای معرفی آن ها و همچنین جذب گردشگر باید اقدامات زیرساختی لازم را انجام دهیم.

لازم به ذکر است این جشنواره تا 11 مرداد ماه در اردوگاه دانش آموزی شهرستان سراب ادامه خواهد داشت.

اضافه می شود، شهرستان سراب در فاصله 120 کیلومتری تبریز قرار گرفته و این شهرستان بیش از 220 اثر تاریخی دارد که از این تعداد بیش از 50 اثر به ثبت ملی رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز