با توجه به محدودیت آب شرب؛

ایمانلو: افزایش مصرف آب در کلانشهر تبریز نگران کننده است

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۱۰:۵۴:۱۴
کد خبر: ۳۰۴۹۲۸
ایمانلو: افزایش مصرف آب در کلانشهر تبریز نگران کننده است
ایمانلو به برنا گفت: متاسفانه سرانه مصرف آب در کلانشهر تبریز بالای 200 لیتر در شبانه روز است که نسبت به میانگین استاندارد 50 لیتر در شبانه روز بیشتر مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افزایش دما در روزهای اخیر و بالا رفتن میزان مصرف آب شرب شهروندان مصرف روزانه آب یک روز مشترکین در کلانشهر تبریز حدود 400 هزار متر مکعب است که نسبت به سال قبل در همین مدت رشد مصرف آب را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، علیرضا ایمانلو افزود: با توجه به برداشت آب از تمامی ظرفیت های موجود از جمله 85 حلقه چاه، 11 رشته قنات، سد نهند و طرح آبرسانی زرینه رود که بصورت فرا استانی و از 187 کیلو متری تبریز تامین می شود، کلانشهر تبریز در مصرف آب شرب با موازنه منفی تولید و مصرف مواجه شده است که لازم است شهروندان در مصرف بهینه آب دقت بیشتری را بعمل آورند تا دچار قطعی آب نشوند.
وی افزایش مصرف آب را با توجه به محدودیت آب شرب در کلانشهر تبریز نگران کننده خواند و افزود: متاسفانه سرانه مصرف آب در کلانشهر تبریز بالای 200 لیتر در شبانه روز است که نسبت به میانگین استاندارد 50 لیتر در شبانه روز بیشتر مصرف می‌شود.
وی افزود: در این راستا و برای جلوگیری از اسراف و هدرروی آب الگوهای توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر 150 لیتر در شبانه روز تعیین شده است که امیدواریم شهروندان با رعایت آنها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس الگوی استاندارد تعیین شده، هر نفر در شبانه روز حداکثر 15 لیتر برای پخت و پز و آشامیدن، 50 لیتر برای استحمام، 20 لیتر برای لباسشویی، 15 لیتر برای ظرفشویی، 30 لیتر برای دستشویی، 10 لیتر برای نظافت خانه و آبیاری باغچه، پنج لیتر برای کولر و تهویه و پنج لیتر اتلاف در توزیع باید مصرف داشته باشد.
ایمانلو اضافه کرد: برای اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم تبریز به وجود نیاید باید متوسط سرانه مصرف آب به 150 لیتر در شبانه روز و مطابق الگوی تعریف شده برسد.
وی با بیان اینکه میزان تولید آب در تبریز به‌طور متوسط 3.8 تا چهار متر مکعب در ثانیه است، گفت: این میزان در پیک مصرف به پنج متر مکعب در ثانیه نیز افزایش می‌یابد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز