مدیرعامل این شرکت خبر داد؛

تمهیدات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای مقابله و گذر از بحران خشکسالی

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۲۰:۴۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۵۵۰۲
تمهیدات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای مقابله و گذر از بحران خشکسالی
ایمانلو به برنا گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای افزایش ظرفیت تولید آب در شهر تبریز 10 حلقه چاه جدید حفر و تجهیز نموده و تعداد 10 حلقه چاه نیز تعمیق شده است.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به منظور گذر از بحران خشکسالی تمهیداتی را در دو بخش مدیریت تولید و مدیریت مصرف آب اتخاذ کرده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در جلسه ستاد بحران که با حضور روحی، مدیرکل حراست آبفای کشور و کرکانی، مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد با اشاره به وضعیت آب شرب کلانشهر تبریز گفت: کلانشهر تبریز با جمعیت حدود یک میلیون 700 هزار نفر با چهار شهر اقماری و روستاهای پیرامون با 615 هزار فقره انشعاب آب علیرغم استفاده از حداکثر ظرفیت تأمین آب از منابع آبی موجود نسبت به تامین و توزیع آب شرب شهروندان و مشترکان عزیزگام های اساسی برداشته است.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در بخش مدیریت تولید آب برای افزایش ظرفیت تولید آب در شهر تبریز 10 حلقه چاه جدید حفر و تجهیز نموده و تعداد 10 حلقه چاه نیز تعمیق شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، بهسازی تعداد 20 حلقه چاه آب شرب و بهداشتی و الکترو پمپ های شهر تبریز سرویس های لازم را نیز انجام داده است.
وی افزود: اکثر قنوات و چشمه های تامین آب تبریز حدود 8 کیلومتر لایروبی و باز سازی شده است.
ایمانلو اضافه کرد: بمنظور پایین آوردن میزان پرت آب، کلیه مخازن آب از نظر نشت آب بررسی و رفع عیب شده است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر برای تامین آب شرب مشترکان جدید و جوابگویی به رشد مصرف در محدوده کلانشهر تبریز نسبت به افزایش ظرفیت تامین آب با حفر و تجهیز 30 حلقه چاه و اجرای خطوط انتقال، احداث و تکمیل ایستگاه های پمپاژ، مخازن ذخیره آب و توسعه و بازسازی شبکه های آبرسانی در قالب سامانه های آبرسانی کلانشهر تبریز اقدام شده است.
وی در خصوص میزان استحصال آب از منابع مختلف برای تامین نیاز آبی کلانشهر تبریز گفت: آب شرب شهروندان کلانشهر تبریز از طریق 81 حلقه از چاه های عمیق، 11 رشته قنوات، سد نهند و از طریق خط زرینه رود که جمعا  49/4 متر مکعب در ثانیه آب تامین می شود و مصرف آب شرب شهروندان در زمان پیک مصرف تا 5 متر مکعب افزایش می یابد.
وی در ادامه به چالش های پیشرو جهت رسیدن به اهداف طرح آبرسانی اشاره کرد و افزود: تعیین تکلیف قطعی تخصیص آب از رود خانه ارس  و یا منابع آب مطمئن دیگر برای کلان شهر تبریز جهت جبران کسری نیاز آب شرب و بهداشتی میان مدت و  بلند مدت کلان شهر تبریز و مناطق  پیرامون، حفظ منابع آب زیرزمینی منطقه بعنوان منبع استراتژیک در شرایط بحرانی ( بعنوان بخشی از پدافند غیرعامل )، تخصیص اعتبارات عمرانی کافی جهت توسعه  به موقع سامانه های آب تبریز با توجه به توسعه سریع مناطق شهری و همچنین اصلاح و نوسازی تاسیسات آبی موجود با توجه به قدمت زیاد تاسیسات آب تبریز جهت کاهش و کنترل حوادث و پرت آب چالش های پیشرو این شرکت برای رسیدن به اهداف طرح محسوب می شود.
وی افزود: با توجه به افزایش دما و کاهش نزولات جوی در سال­ های اخیر و بروز خشکسالی و محدودیت منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان و هم چنین روند افزایش میزان مصرف آب توسط شهروندان کلانشهر تبریز، احتمال بروز بحران آب وجود دارد و در صورتیکه 10% کاهش مصرف آب داشته باشیم قطعی آب نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در سال های اخیر شیرآلات کاهنده و همچنین ابزار آلات کاهنده مصرف آب در بین مدارس، مساجد، بیمارستان ها و اماکن عمومی شهر تبریز جهت کاهش مصرف آب و همچنین گذر از بحران آب نصب نموده است.
وی، تهیه و تولید و توزیع اقلام فرهنگی و آموزشی در جهت آگاه سازی شهروندان برای رعایت الگوی مصرف صحیح آب در سطح شهرهای استان و اجرای کارهای هنری و فرهنگی برای دانش آموزان مقاطع مختلف با هماهنگی اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی را از دیگراقداماتی خواند که شرکت آب و فاضلاب استان بمنظور گذر از بحران خشکسالی انجام داده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص تشکیل تیم مروجین آب در این شرکت نیز گفت: در شرکت آب و فاضلاب استان، تیم مروجین آب برای کنترل و بررسی نحوه تامین آب فضای سبز ادارات، کارخانجات و فضای سبز شهرداری ها و همچنین برای شناسائی انشعابات غیر مجاز تشکیل داده است تا از استفاده آب شرب برای فضای سبز جلوگیری نمایند.
وی افزود: همچنین در خصوص قطع آب مشترکان پر مصرف نیز باید گفت که شهروندان و مشترکینی که از مصرف بالایی آب برخوردار بودند و یا انبوه سازان و پیمانکارانی که از آب شرب برای مصارف ساختمانی استفاده می کردند، انشعاب آنها قطع شده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز