همزمان با هفته دولت و به ارزش ۶۰ میلیارد ریال؛

ده پروژه عمرانی آب و فاضلاب در آذربایجان شرقی افتتاح می شود

۱۳۹۴/۰۵/۲۶ - ۰۹:۳۲:۱۳
کد خبر: ۳۰۸۸۱۲
ده پروژه عمرانی آب و فاضلاب در آذربایجان شرقی افتتاح می شود
ایمانلو به برنا گفت: شبکه فاضلاب شهر تبریز در صورت تامین اعتبار چهار هزار و 500 میلیارد ریالی تا چهار سال آینده تکمیل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به بحران آب در کشور و این استان گفت: تا پایان سال 93، یک میلیون و 76 هزار انشعاب آب آشامیدنی در آذربایجان شرقی وجود داشته که بر اساس آن صد درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش آب آشامیدنی قرار داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، علیرضا ایمانلو با بیان این که محدود بودن ظرفیت تاسیسات تامین آب، یکی از مشکلات اساسی شهر تبریز است، افزود: ظرفیت تامین آب تبریز باید 1.5 برابر ظرفیت موجود افزایش یابد و از طرفی به موازات رشد جمعیت باید تاسیسات جدید آبرسانی احداث شود.

وی، متوسط بارندگی در سطح آذربایجان شرقی را 242 میلی‌متر بیان کرد و گفت: این میزان کمتر از یک سوم متوسط بارش جهانی است، در حالی که مصرف ما خیلی بیشتر و نزدیک دو برابر کشورهای پرآب است.

ایمانلو از قطع آب یک‌هزار مشترک پرمصرف در استان خبر داد و افزود: به مشترکان پرمصرف تذکر داده‌ایم که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف انشعاب آب‌شان قطع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها منبع آب قابل افزایش برای عبور از بحران، برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی دامنه سهند با حفر چاه‌های عمیق است که با توجه به اقدامات انجام شده تنها 5 درصد به ظرفیت موجود اضافه شده که آن هم برای افزایش انشعابات آب کافی نبوده و هر سال این وضعیت بحرانی‌تر می‌شود.

ایمانلو خاطرنشان کرد: با توجه به این که با یک مورد قطعی آب 33 ساعته ناشی از ترکیدگی در خط انتقال آب از زرینه‌رود در روزهای گرم سال، توزیع آب با مشکل مواجه شد لذا ضرورت دارد تدابیر لازم برای تامین آب از منابع دیگر اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان این که حجم مخازن در مدار استان در سال گذشته 901 هزار و 100 مترمکعب بوده است، تصریح کرد: همچنین تعداد تصفیه خانه های آب در مدار استان 9 واحد بوده و 34 واحد آزمایشگاه آب در استان وجود دارد.

ایمانلو با بیان این که شبکه فاضلاب شهر تبریز در صورت تامین اعتبار چهار هزار و 500 میلیارد ریالی تا چهار سال آینده تکمیل می شود، گفت: اجرای 100 کیلومتر شبکه فاضلاب تبریز در برنامه سال جاری قرار دارد و ما درصدد استفاده از منابع فاینانس برای اجرای این طرح هستیم.

وی همچنین از افتتاح ده پروژه عمرانی آب و فاضلاب به ارزش ۶۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در سطح استان خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز