استاندار آذربایجان شرقی:

تولید گاز در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۱۵:۳۲:۲۹
کد خبر: ۳۱۲۴۵۲
تولید گاز در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است
جبارزاده گفت: با صادرات گاز ایران به ترکیه، ارمنستان، و شمال عراق بخشی از اقتصاد مقاومتی در عرصه گاز و انرژی تحقق یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات گاز ایران به ترکیه، ارمنستان و شمال عراق، گفت: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه صادرات بوده و همه مجموعه دولت باید برای پسا تحریم قدم بردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت گاز آذربایجان شرقی، افزود: امروز دولت تدبیر و امید با نفت 40 دلاری و تنگناهای بسیار وزارت نفت سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی را در زمینه افزایش تولید گاز و انتقال آن در کشور انجام داده است.

وی افزود: امروز در هفته دولت قدردان زحمات مجموعه‌ای از کارگزاران دولت تدبیر و امید هستیم که در یکی از حیاتی‌ترین عرصه‌های صنعت کشور فعالیت می‌کنند و چه بسا با پیشرفت زمان اهمیت گاز از نفت هم بیشتر شود و در تلاشیم به زودی به عنوان اولین کشور دارای ذخایر نفتی جهان مطرح شویم.

جبارزاده یادآور شد: در گذشته درآمدهای نفتی در جاهایی غیر از صنعت نفت و گاز که افزاینده سرمایه و زیربنای توسعه پایدار هستند، صرف شد و در دولت گذشته فرصت سرمایه‌گذاری‌های عظیم در این زمینه با درآمدهای نفتی بالای 100 دلار گرفته شد.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت کشور به سمت اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه صادرات صورت گیرد که امروز طرح‌هایی که در زمینه انتقال گاز افتتاح می‌شود مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌آورند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با صادرات گاز ایران به ترکیه، ارمنستان، و شمال عراق بخشی از اقتصاد مقاومتی در عرصه گاز و انرژی تحقق یافته است.

وی ادامه داد: همه مجموعه دولت باید برای پساتحریم قدمی بردارند که بحث تامین گاز مورد نیاز استان آذربایجان‌شرقی در مصارف خانگی و صنعتی از جمله این آمادگی‌ها می‌تواند باشد.

جبارزاده اعلام کرد: در آذربایجان‌شرقی هر سرمایه‌گذاری که به سرمایه‌گذاری اقدام کند از نظر تامین گاز، برق، آب و زمین مورد نیاز مشکل و محدودیتی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به افتتاح طرح گازرسانی به 81 روستای استان که 6 هزار و 500 خانوار را پوشش می‌دهند، افزود: حلاوت بهره‌مندی روستاییان از نعمت گاز بیشتر از سایر نعمت‌ها و امکاناتی است که تاکنون از آن بهره‌مند بودند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از جمله نهادهایی بوده است که در دو سال گذشته تمام و کمال برای خدمت‌رسانی به مردم اقدام کردند و تاکنون هیچ مشکلی برای مجموعه مدیریتی استان ایجاد نکرده‌اند.

در پایان این مراسم به پاس خدمات ارزنده شرکت گاز آذربایجان شرقی در گازرسانی به روستاها، لوح تقدیر استاندار آذربایجان شرقی از مدیرعامل شرکت گاز استان توسط معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی اهداء شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز