مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد؛

افزایش دو برابری ورودی گاز کلانشهر تبریز

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۱۵:۵۵:۳۴
کد خبر: ۳۱۲۴۶۱
افزایش دو برابری ورودی گاز کلانشهر تبریز
دینی گفت: تامین نیاز گازی مرکز استان آذربایجان شرقی را تا 15 سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

همزمان با هفته دولت مراسم افتتاح و بهره برداری از ایستگاه تقلیل فشار 600 هزار مترمکعبی شماره 2 تبریز و بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 186 روستای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: با بهره برداری از فاز 2 ایستگاه انتقال گاز تبریز ظرفیت توزیع گاز را از 600 هزار متر مکعب به یک میلیون و 200 هزار متر مکعب افزایش دادیم که 12 میلیارد تومان هزینه در برداشت و پس از این هیچ مشکلی از لحاظ افت فشار گاز احساس نخواهیم کرد؛ بلکه تامین نیاز گازی مرکز استان را تا 15 سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

ولی الله دینی افزود: مصرف فعلی استان 15 میلیون مترمکعب است که در زمستان این مقدار به 4 برابر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در این پروژه افزایش مصرف 20 سال آینده شهر تبریز پیش بینی شده است، یادآور شد: این شرکت تدابیر لازم برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز را برای جلوگیری از افت فشار از جمله افزایش ظرفیت ورودی ایستگاه ها اندیشیده است.

به گفته وی، با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای جلوگیری از افت فشار در اوج مصرف ایجاد شده است، مشترکان همواره باید مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی را مدنظر داشته و با مصرف بهینه علاوه بر کمک به تولید ملی در هزینه های خود نیز انضباط مالی ایجاد کنند.

دینی افزود: همزمان با این هفته بهره برداری از گازرسانی به 81 روستای استان در مناطق محروم و دور افتاده، بهره برداری از افزایش دو برابری ظرفیت گاز ورودی کلانشهر تبریز، رونمایی از سامانه های تلفنی 2194 امور مشترکان و سیستم امداد مکانیزه 194 در استان به بهره برداری خواهند رسید .

وی خاطرنشان کرد: آغاز اجرای عملیات گازرسانی به 105 روستای استان و شروع فاز دوم خط انتقال ورزقان- اهر منشعب از خط صادراتی ارمنستان به طول 35 کیلومتر از پروژه هایی است که  کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن به زمین زده شد.

نظر شما