مشعل گاز ۷ روستای محور ورگهان اهر روشن شد

برنامه های توسعه اقتصادی دولت بر پایه اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۴/۰۶/۰۸ - ۱۹:۰۶:۱۳
کد خبر: ۳۱۲۸۰۶
برنامه های توسعه اقتصادی دولت بر پایه اقتصاد مقاومتی است
دینی به برنا گفت: امروزه توسعه گازرسانی تنها برای گرمایش نیست بلکه منجر به توسعه اقتصادی نیز می شود.

در ششمین روز از هفته دولت و طی مراسمی مشعل گاز روستاهای ورگهان، وجنی، دوشدور، سوتات، قشلاق کنه لو، داشبلاغ مغار و مغار واقع در محور ورگهان اهر روشن شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این آیین که در مسجد روستای وجنی برگزار شد، گفت: همه برنامه های توسعه اقتصادی دولت بر پایه اقتصاد مقاومتی است و دولت بر آن است از تکنولوژی های جدید در توسعه روستایی استفاده نماید.

محمدصادق پورمهدی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد پروژه های افتتاح شده در هفته دولت مربوط به روستاها است، اظهار داشت: هر توسعه ای که در روستاها انجام می گیرد باید با مشارکت مردم باشد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: امروزه توسعه گازرسانی تنها برای گرمایش نیست بلکه منجر به توسعه اقتصادی نیز می شود و منطقه کشاورزی ورگهان می تواند از این پتانسیل به نحو احسن استفاده نماید و هر زیرساختی که وارد منطقه می شود باید چهره منطقه را عوض نماید.

ولی اله دینی، شرط توسعه منطقه را همدلی مردم با مسئولان عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم از ظرفیت دولت استفاده نمائیم باید از دولت حمایت کرده و وحدت را حفظ کنیم و از فرصت ها برای توسعه و پیشرفت منطقه بهره ببریم.

وی، تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی شهرستان اهر را 125 روستا اعلام و اظهار داشت: هم اکنون 19 روستای شهرستان اهر در دست اجرا و 6 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و 5 روستای دیگر در مرحله طراحی می باشند.

دینی، اعتبار هزینه شده برای بهره مندی 720 خانوار محور ورگهان را بالغ بر 430 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هم اکنون 85 درصد خانوار روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که با اتمام روستاهای در دست اجرا این بهره مندی به 94 درصد خواهد رسید.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود مصرف بهینه را کمک به اقتصاد ملی و خانواده عنوان کرد و افزود: مصرف صحیح و به اندازه گاز طبیعی علاوه بر کاهش هزینه خانواده ها، امکان انتقال گاز به بخش های صنعتی و اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز