یک مقام مسوول:

آذربایجان شرقی قطب تئاتر کشور است

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۰۱:۳۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۳۶۲۳
آذربایجان شرقی قطب تئاتر کشور است
محرمی به برنا گفت: در طول سال گذشته 95 نمایش با یک هزار و 425 اجرا و در پنج ماهه نخست سال جاری نیز تاکنون 36 نمایش با 540 اجرا در سطح استان انجام گرفته است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت های درخشان هنرمندان حوزه‌ تئاتر استان در دو سال گذشته گفت: آذربایجان شرقی قطب تئاتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان‌‌شرقی، علی محرمی در حاشیِه‌ برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: ظرفیت های فرهنگی و پتانسیل غنی این استان در حوزه‌ هنر نمایش این استان را به عنوان قطب تئاتر کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های متعدد تئاتر در طول دو سال گذشته همچون جشنواره تئاتر استانی، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، اردیبهشت تئاتر ایران، جشنواره‌ تئاتر در شهرستان های بناب، مراغه و مرند و دهها برنامه‌ مرتبط دیگر در این حوزه و همچنین کسب عناوین برتر جشنواره‌های منطقه‌ای، فجر و رضوی توسط هنرمندان حوزه‌ نمایش نشان دهنده‌ این فعالیت تاثیرگذار و ماندگار در استان است.

وی تاکید کرد: در طول سال گذشته 95 نمایش با یک هزار و 425 اجرا و در پنج ماهه نخست سال جاری نیز تاکنون 36 نمایش با 540 اجرا در سطح استان انجام گرفته است.

محرمی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استانی گفت: این جشنواره با برگزاری بیست و هفت دوره مستمر، جشنواره‌ای شناخته شده است و این برای استان ما در حوزه نمایش یک موفقیت تلقی می‌شود.

معاون هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  تصریح کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر استان وعده خوبی در خصوص حمایت از اعزام هنرمندان به جشنواره های ملی و سراسری  و همچنین حمایت از احداث و تجهیز چندین پلاتو و بلک‌باکس داده‌ا‌ند و قرار است این سالن ها در آینده‌ای نزدیک در اختیار هنرمندان قرار گیرد که تحقق این موضوع می‌تواند در تقویت زیرساخت های هنر نمایش استان بسیار موثر باشد.

لازم به ذکر است بیست و هفتمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی با شرکت 160 نفر از هنرمندان استان از شهرستان های اهر، بناب، تبریز، جلفا، مرند و میانه تا دوازدهم شهریور امسال هر روز از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح تا 20 عصر در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن ومجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می شود.

اضافه می شود مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز پنجشنبه 12 شهریور ماه ساعت 18 در مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز