استاندار آذربایجان شرقی:

ورود هر نوع کالای قاچاق به زیان اشتغال و تولید داخلی است

۱۳۹۴/۰۶/۲۰ - ۰۹:۵۴:۵۱
کد خبر: ۳۱۷۰۹۰
ورود هر نوع کالای قاچاق به زیان اشتغال و تولید داخلی است
جبارزاده گفت: حفاظت از محدوده منطقه آزاد ارس در مقابل ورود کالای قاچاق ضرورت دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در سال جاری، اظهار داشت: با وجود این افزایش، مسوولان ذی‌ربط استان قانع به این مقدار نیستند و علاقه آنها به مبارزه بیشتر با قاچاق نشان می‌دهد که با عمق وجود به ضربات جبران‌ناپذیر قاچاق به اقتصاد کشور باور دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با بیان این که ورود هر نوع کالای قاچاق به زیان اشتغال و تولید داخلی است، افزود: همت و تلاش مسوولان آذربایجان‌شرقی نشانگر برنامه‌ریزی جدی برای مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخلی است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مسایل اقتصادی، تاکید کرد: نوع نگاه ما به مسایل اقتصادی باید همسو با اقتصاد مقاومتی باشد تا بتوانیم اقتصاد کشور را در برابر هجمه‌های بیرونی مقاوم کنیم.

جبارزاده از تلاش دستگاه‌های مسوول در امر مبارزه با قاچاق کالا قدردانی کرد و افزود: ان‌شاءالله همان‌طور که در سال 93 استان آذربایجان شرقی به عنوان استان برتر در امر مبارزه با قاچاق شناخته شد در سال 94 هم با همت مسوولان این امر تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی به گونه‌ای است که بخش عمده‌ای از کالای قاچاق از این استان عبور می‌کند، لذا همت و تلاش بیشتر مسوولان در این حوزه ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به کمبودها و نواقص موجود در حوزه مبارزه با قاچاق، گفت: بخشی از این کمبودها مربوط به قوانین است که خارج از حیطه اختیارات ماست، با این حال پیشنهادهای لازم برای اصلاح قوانین را شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح ارایه خواهیم کرد.

وی در عین حال بر تامین تجهیزات لازم برای مبارزه با قاچاق تاکید کرد و افزود: در سال‌های گذشته اهمیت بازرسی جدی گرفته نمی‌شد، اما ما مصمم هستیم امکانات لازم را در این خصوص ایجاد کنیم و با وجود کمبود منابع کارهای خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

جبارزاده با بیان این که تجهیز نیروی انتظامی ضروری است، گفت: در سفر اخیر وزیر کشور به تبریز این موضوع را مطرح کردیم که نیروی انتظامی برای مبارزه بهتر با قاچاقچیان به تجهیزات و امکانات بیشتری نیاز دارد و ایشان در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز قول مساعد دادند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت حفاظت از محدوده منطقه آزاد ارس در مقابل ورود کالای قاچاق، بر افزایش هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مسوول در این زمینه تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم از قبیل مشخص کردن گیت‌های گمرک و نصب دوربین در مبادی ورودی تا یک ماه آینده انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز