با حضور رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای اعلام شد؛

تبریز میزبان پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای خواهد بود

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۲:۴۸:۱۱
کد خبر: ۳۱۸۹۵۴
تبریز میزبان پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای خواهد بود
جبارزاده گفت: احترام به بزرگان، حفظ ارزش ها و دستگیری از نیازمندان تنها بخشی از آثار ارزشمند ورزش زورخانه ای به شمار می رود.

در نشست مشترک مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی و سیدمحمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی مقرر شد پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای به میزبانی تبریز برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محسن مهرعلیزاده در این نشست گفت: ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ریشه کشتی در دنیا محسوب می شود و تلاش می کنیم این رشته ورزشی را در سایر کشورها نیز توسعه دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست، اظهار داشت: معرفی فرهنگ اصیل اسلامی و ایران به نسل جوان ضروری بوده و یکی از راهکارهای اصلی آن ترویج ورزش زورخانه ای در بین این نسل است.

 وی افزود: ورزشکاران زورخانه ای با تاسی از حضرت امیرالمومنین ( ع) از گود ارتفاع می گیرند و متعالی می شوند.

وی گفت: برخی از جوانان که با فرهنگ اصیل این مرز و بوم بیگانه هستند، می توانند خصلت های نیکو را در این گود آموزش ببینند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی، افزود: احترام به بزرگان، حفظ ارزش ها و دستگیری از نیازمندان تنها بخشی از آثار ارزشمند ورزش زورخانه ای به شمار می رود.

جبارزاده با بیان این که حمایت از ورزش پهلوانی یکی از اولویت‌های ورزش استان خواهد بود، افزود: خوشبختانه در سایه تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان، جایگاه ما در بسیاری از رشته‌های ورزشی قابل قبول است و امیدواریم در ورزش پهلوانی هم به جایگاه خوبی دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا تعداد زیادی از جوانان به سمت این ورزش بیایند و علاوه بر تن سالم، فرهنگ دلیرمردی، عزت و شرف را نیز بیاموزند.

جبارزاده گفت: اطمینان دارم که با همت ورزشکاران و پهلوانان استان روز به روز شاهد رونق ورزش پهلوانی خواهیم بود.

سیدمحمد شروین اسبقیان نیز در این نشست، گفت: ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی، میراث فرهنگی ملموس آذربایجان و ایران است که باید در ترویج و معرفی آن به جهانیان کوشا باشیم.

وی افزود: ورزش باستانی و پهلوانی تنها بازوی توسعه فرهنگ و منش پهلوانی در تمامی ورزشهاست و ترویج منش پهلوانی حضرت علی (ع) مشکلات ورزش را برطرف می‌کند

وی پیشینه ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در استان و تبریز را بسیار قدیمی دانست و افزود: آذربایجان شرقی و تبریز قهرمانان و پهلوانان نامی و بزرگی را به ورزش و جامعه کشور معرفی کرده که سال های سال در اذهان عمومی باقی مانده و خواهد ماند

وی ادامه داد: گود زورخانه و ورزش باستانی مکان پاکان و نیکان است و ورزش باستانی ورزشی مهم، غیرتی، اسلامی، ملی، مردانگی و جوانمردی است و گود زورخانه محل جوانمردانی است که بر ارزش های اسلامی و انسانی اهمیت می دهند و در سال های نه چندان دور مکان مقدس و شفاخانه ای بود که پهلوانان و مردشدان پای بر آستان مقدس آن می گذاشتند و گود زورخانه حکایت اعتقادات و باورهای دینی ماست و این هشت ضلعی حکایت از پایبندی به مناسبت های اسلامی است

پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای به میزبانی تبریز از 13 تا 17 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز