نوش آبادی: مطبوعات در قانون اساسی از جایگاه مرتفع و بلندی برخوردار هستند

مطبوعات و رسانه‌ها در کنار قوای سه‌گانه رکن چهارم قدرت در نظام مردم سالاری دینی محسوب می‌شوند

۱۳۹۴/۰۶/۲۶ - ۲۳:۳۵:۵۳
کد خبر: ۳۲۰۰۴۱
مطبوعات و رسانه‌ها در کنار قوای سه‌گانه رکن چهارم قدرت در نظام مردم سالاری دینی محسوب می‌شوند
نوش آبادی گفت: ارائه‌ راه‌حل و برخورد واقع‌بینانه و دلسوزانه برای حل مشکل و در پیش گرفتن یک مشی درست برای ایجاد ارتباطی سازنده بین مسوولین و مردم هنر یک خبرنگار است.

معاون حقوقی،‌ امور مجلس و استانها و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعات و رسانه‌ها در کنار قوای سه‌گانه، رکن چهارم قدرت در نظام مردم سالاری دینی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حسین نوش آبادی افزود: رسانه‌ها و کسانی که در عرصه‌ اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند ارکان اصلی توسعه و شکوفایی و پیشرفت کشور محسوب می‌شوند و به عبارتی می‌توان گفت مطبوعات و خبرنگاران نقش اول را در توسعه مادی و معنوی جامعه ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: مطبوعات و رسانه‌ها در کنار قوای سه‌گانه، رکن چهارم قدرت در نظام مردم سالاری دینی محسوب می‌شوند که نقشی اثربخش در ارتقای فکر و فرهنگ در جامعه دارند.

نوش آبادی ادامه داد: به هرمیزان که رسانه های فعال در مناطق وجود داشته باشد از شاخص ها و مولفه های رشد فرهنگی آن مناطق قلمداد می شود به طوری که رشد کمی و کیفی رسانه با پویایی و توسعه ارتباط مستقیم دارد .

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی یکی از مولفه‌های مهم در توسعه فرهنگ را میزان کمی مطبوعات در جامعه دانست و گفت: هر قدر شاهد رشد کمی و کیفی مطبوعات باشیم میزان آگاهی جامعه و ارتقاء فرهنگ نیز بیشتر خواهد بود .

وی در بخش دیگر سخنان خود خبرنگاران را سفیران روشنگری و آگاهی بخش برشمرد و ادامه داد: نقد آگاهانه و دلسوزانه موجب پیشرفت کشور می‌شود اما خبرنگاران باید از نقدهایی که از روی حب و بغض و با مقاصد سیاسی و تخریب شخصیتی افراد انجام می‌شود؛ پرهیز کنند .

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تحلیل‌های مناسب و نقد سالم با کمک ابزار رسانه، رشد و پویایی و افزایش آگاهی عموم جامعه را در پی خواهد داشت بنابراین باید نقد عملکرد مسئولین را با پایبندی به اصول و قوانین کشور مد نظر قرار داد .

وی از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم یاد کرد و گفت : اگر مدیران به درستی به اهمیت و جایگاه رسانه و مطبوعات واقف باشند حمایت خود را نیز از این قشر بیشتر خواهند کرد .

نوش آبادی تصریح کرد: مطبوعات در قانون اساسی از جایگاه مرتفع و بلندی برخوردار هستند و در دنیای کنونی که امپراطوری رسانه مطرح است و ما در مقابل نظام سلطه‌ای که از ابزار رسانه بهره می‌گیرد قرار داریم و نظام جمهوری اسلامی که در کرامت بخشی به انسانیت و هدفهای بلندی در تکریم انسانها دارد باید بتواند این مهم را از طریق رسانه به گوش جهانیان برساند.

وی با اشاره به اینکه  دولت تدبیر و امید در عرصه‌ داخلی و بین‌المللی فعالیت های زیادی را در حوزه‌های مختلف انجام داده و پیشرفت های چشمگیری داشته اما انعکاس رسانه‌ای آن کم بوده، گفت: تخریب کردن و انتقادهای نامتعارف و غیر اصولی و برجسته کردن نقاط ضعف برای یک خبرنگار و اصحاب رسانه هنر محسوب نمی‌شود بلکه ارائه‌ راه‌حل و برخورد واقع‌بینانه و دلسوزانه برای حل مشکل و در پیش گرفتن یک مشی درست برای ایجاد ارتباطی سازنده بین مسوولین و مردم هنر یک خبرنگار است.

وی قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را از دستاوردهای مهم دولت تدبی و امید برشمرد و گفت: دولت آبان ماه سال گذشته آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را تصویب کرد و براساس این قانون هر فرد ایرانی می تواند به همه اطلاعات طبقه بندی نشده دسترسی داشته باشد .

سخنگوی وزارت ارشاد، دسترسی به اطلاعات را حق مردم و تکلیف دولت دانست و افزود : کمیسیون تشکیل شده بر حسن اجرای این قانون نظارت می کند و با رفع اختلافات در صدد ایجاد وحدت رویه برای اجرایی شدن این قانون است ..

لازم به ذکر است دکتر نوش آبادی جهت حضور در کنگره‌ بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار، ویژه‌برنامه‌ شاهد شعر و همچنین چندین برنامه‌ فرهنگی در شهرستانها که به مناسبت روز ملی شعر و ادب برگزار می‌شد و  دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر  به آذربایجان‌شرقی سفر کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز