مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی:

مصرف انرژی در ایران ۵ برابر کشور ترکیه است

۱۳۹۴/۰۶/۲۸ - ۱۷:۱۳:۰۶
کد خبر: ۳۲۰۵۵۰
مصرف انرژی در ایران ۵ برابر کشور ترکیه است
انصاری گفت: حداقل 15 میلیون کولر آبی در کشور وجود دارد که هر ساله نیاز به تعمیر موتور داشته و با تعمیر سالانه آنها حدود 30 درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود.

همایش بازآموزی سرویس کاران لوازم خانگی الکترونیکی و برودتی در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، به منظور اصلاح الگوی مصرف برق و تلاش برای رساندن مصرف برق کشورمان به استانداردهای جهانی، همایشی تحت عنوان "باز آموزی سرویس کاران لوازم خانگی الکترویکی – برودتی" در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این همایش که با همکاری سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، انجمن صنایع لوازم خانگی ایرانی و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان ترتیب یافت، یوسف سرافراز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، احمد یزدی، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر، انصاری، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، تنی چند از مدیران و مسئولین مربوطه و بیش از 200 نفر از نصابان و سرویس کاران لوازم خانگی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل حضور داشتند.

در ابتدای این همایش مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت انرژی برق، از این انرژی به عنوان موتور محرکه تمامی صنایع و از الزامات اساسی زندگی یاد کرد و گفت: اگر چه انرژی برق کل زندگی نیست ولی کل زندگی به این انرژی وابسته است.

یوسف سرافراز، سپس لزوم اصلاح الگوی مصرف در انرژی برق خصوصاً در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و در خصوص اهمیت صرفه جویی انرژی در آب و برق و حفظ محیط زیست مواردی را بیان کرد.

وی همچنین به مقایسه میزان انرژی در کشور ترکیه پرداخت و اظهار داشت: مصرف انرژی در ایران 5 برابر کشور ترکیه است این در حالی است که هر دو کشور قریب 80 میلیون نفر جمعیت دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود، گزارشی از فعالیت های شرکت متبوع خود، خصوصاً در بحث مدیریت مصرف و کاهش تلفات انرژی را برای حاضرین تشریح نمود.

در ادامه، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

انصاری ضمن تأکید بر کیفیت تولیدات در مراحل مختلف زندگی به نحوه و اهمیت ارائۀ خدمات به مشتریان ازسوی سرویس ­کاران اشاره نمود و گفت: ما باید به دنبال تهیۀ فرآیند ارائه خدمات به مشتریان باشیم و همان طوری­ که تولیدکنندگان باید تضمین کنندۀ کیفیت کالاهای خود باشند، سرویس ­کاران و نصابان نیز ضمن تضمین کیفیت به ارائۀ خدمات بپردازند.

در بخش دیگری از این همایش، معاون مدیریت مصرف برق شرکت توانیر طی سخنانی و با بیان اینکه به ازای سرویس هر کولر گازی حدود 300 ولت در مصرف برق صرفه جویی می شود، افزود: متاسفانه در خیلی از مناطق با وجود عدم نیاز به کولر، از کولر گازی استفاده می شود.

علیرضا احمدی یزدی ادامه داد: حداقل 15 میلیون کولر آبی نیز در کشور وجود دارد که هر ساله نیاز به تعمیر موتور داشته و با تعمیر سالانه آنها حدود 30 درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود

وی با بیان اینکه تعمیر و سرویس مناسب وسایل برقی نقش بسیار موثری در کاهش مصرف برق و نیز کاهش آلودگی هوا دارد، گفت: در هر خانه حداقل 25 دستگاه برقی استفاده می شود و راهی جز بهینه سازی مصرف برق نداریم.

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر، تعداد مشترکان برق در کشور را 32 میلیون مشترک اعلام کرد و افزود: حدود 30 میلیون یخچال و فریزر در کشور استفاده می شود که سهم عمده ای در مصرف برق دارند

وی مصرف برق پیش بینی شده برای تابستان امسال را 52 هزار و 500 مگاوات ذکر کرد و گفت: با وجود اوج بار در 25 تیر ماه و مصرف 50 هزار و 200 مگاوات، تابستان امسال را بدون قطعی برق پشت سر می گذاریم

وی نقش تعمیرات و سرویس لوازم خانگی در کاهش مصرف برق و نیز کاهش آلودگی را بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: به ازای هر کیلو وات انرژی تولیدی 922 گرم انواع گازهای آلاینده وارد فضا می شود 

در خاتمۀ این همایش، خوب ­خصلت، مدرس سازمان آموزش فنی و حرفه ­ای کشور دریخصوص نکات فنی و نحوۀ صحیح بهره ­برداری از لوازم خانگی الکتریکی به ایراد سخنرانی پرداخت.

نظر شما