شبستری: دوران دانشجویی طلایی ترین دوران ازدواج است

اهتمام دولت یازدهم رفع موانع ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در جامعه است

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۲:۴۶:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۷۹۳
اهتمام دولت یازدهم رفع موانع ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در جامعه است
شبستری گفت: مدیران ادارات سیاست های تشویقی برای ازدواج کارکنان مجرد خود اعمال کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که ازدواج به هنگام و آگاهانه نیازمند امکانات حداقلی است از مدیران ادارات خواست سیاست های تشویقی برای ازدواج کارکنان مجرد خود اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید شبستری در نشست ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت اظهارکرد: نگرش های غلط در کنار هزینه های سنگین و بی مورد ازدواج موجب کاهش تمایل جوانان به این سنت حسنه شده است.

وی، فرهنگ سازی و اصلاح باورهای نادرست را نیازمند اهتمام روحانیون و استادان دانشگاه ها دانست و افزود: مدرسان دانشگاهی در کنار آموزش دروس تحصیلی به دانشجویان، درس زندگی هم بدهند.

وی دوران دانشجویی را طلایی ترین دوران ازدواج دانست و بر ضرورت ترویج ازدواج در دانشگاه ها تاکید کرد.

شبستری با اشاره به اینکه رفاه زدگی عده ای موجب رواج معضلات اخلاقی و مسوولیت گریزی شده و موضوع ازدواج را تحت الشعاع قرار داده است، اظهارکرد: مشکلات اقتصادی هم در کاهش تمایل به ازدواج تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اشتغال مردان باید در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اشتغال زنان در خارج از خانه به منظور کمک به معیشت زندگی است و گرنه وظیفه اصلی تامین معاش بر عهده مرد است و کم توجهی به این موضوع می تواند در کاهش ازدواج موثر باشد.

شبستری با بیان اینکه رسانه های مجازی و شبکه های ماهواره ای هم نقش مهمی در ایجاد بی انگیزگی جوانان به مقوله مقدس ازدواج دارند ، گفت: سریال های به ظاهر خانوادگی در شبکه های معاند ماهواره ای با اشاعه روابط ناسالم ، بی اعتمادی به روابط زنانشویی را ترویج می کنند.

وی با اشاره به تاثیر این سریال های ماهواره ای در ازدواج های ناپایدار و طلاق های زود هنگام ، بر ضرورت آسیب شناسی کاهش ازدواج در استان تاکید کرد.

شبستری ، حضور روحانیون در فضای مجازی را به منظور پاسخگویی به شبهات و مقابله با تفکرات التقاطی ضروری دانست و گفت: با افزایش بصیرت جوانان و حمایت عملی از ازدواج می توان نسبت به افزایش تمایل جوانان به این سنت حسنه امیدوار بود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: اهتمام دولت یازدهم رفع موانع ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در جامعه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز