استاندار آذربایجان شرقی:

ترکیه همچنان در اولویت روابط اقتصادی و تجاری ما خواهد بود

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۱۸:۴۹:۴۹
کد خبر: ۳۲۸۲۲۱
ترکیه همچنان در اولویت روابط اقتصادی و تجاری ما خواهد بود
جبارزاده به برنا گفت: تبریز و آذربایجان شرقی نقش مهمی در روابط ایران و ترکیه ایفا می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی می‌تواند بخش عمده‌ای از هدف‌گذاری 30 میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه را تحقق بخشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با هیات اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهر سیواس و جمعی از صنعتگران و بازرگانان ایرانی مقیم ترکیه، با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید به روابط خارجی، اظهار داشت: سیاست این دولت، افزایش دوستی و همکاری با همه کشورها به ویژه همسایگان است و در این میان ترکیه در اولویت روابط خارجی ماست.

وی افزود: دوستان ترکیه‌ای در دوران تحریم‌ها در کنار ما بودند و طبیعتا بعد از برداشته شدن تحریم‌ها نیز ترکیه همچنان در اولویت روابط اقتصادی و تجاری ما خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به هدف‌گذاری سران ایران و ترکیه برای افزایش حجم مبادلات تجاری به 30 میلیارد دلار در سال، گفت: تحقق این هدف بر عهده مسوولان اجرایی و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور است.

وی با بیان این که تبریز و آذربایجان شرقی نقش مهمی در روابط ایران و ترکیه ایفا می‌کنند، افزود: ما می‌توانیم بخش عمده‌ای از مبادلات تجاری دو کشور را تحقق بخشیم.

جبارزاده با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذاران ترکیه در ساخت آزادراه تبریز – بازرگان و احداث شش نیروگاه در آذربایجان شرقی، افزود: از مشارکت شرکت‌های ترکیه در بخش‌های مختلف استان استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم زمینه حضور آنها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که پروژه‌های اولویت‌دار استان در قالب سند تدبیر توسعه مشخص شده است، افزود: آماده همه گونه همکاری با سرمایه‌گذاران ترکیه در اجرای این پروژه‌ها هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به بازار مصرف بزرگ منطقه، همکاری‌های مشترک بین صنعتگران و تولیدکنندگان ترکیه و آذربایجان شرقی را به نفع دو طرف دانست و گفت: هدف ما رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است و در هر موضوعی حاضر به همکاری با دوستان خود هستیم.

رضا آموزگار رییس شورای مشترک بازرگانی ترکیه و ایران، مورات آچیل رییس انجمن کارفرمایان و بازرگانان شهر سیواس و محمدمهدی جولازاده رییس انجمن صنعتگران و بازرگانان ایرانی مقیم ترکیه ( ایصیاد ) هم در این دیدار ضمن اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک با استان آذربایجان شرقی بر استفاده از فرصت‌های موجود در جهت تحقق هدف‌گذاری تجاری بین ایران و ترکیه تاکید کردند.

انجمن صنعتگران و بازرگانان ایرانی مقیم ترکیه ( ایصیاد ) با 200 عضو در شهر استانبول مستقر است و همکاری نزدیکی با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دارد.

استان سیواس در منطقه آناتولی مرکزی در کشور ترکیه واقع است و یکی از گذرگاه‌های جاده تاریخی ابریشم بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز