استاندار آذربایجان شرقی:

عدم تدوین استاندارد برای برخی از تولیدات مهم موجب ورود کالاهای بی‌کیفیت شده است

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۱۵:۵۲:۰۵
کد خبر: ۳۲۸۵۸۳
عدم تدوین استاندارد برای برخی از تولیدات مهم موجب ورود کالاهای بی‌کیفیت شده است
جبارزاده به برنا گفت: رقابت در بازارهای جهانی و افزایش صادرات بدون استاندارد ممکن نیست.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار تدوین استاندارد برای محصولات مهم تولیدی در استان شد و گفت: شرط تحقق اهداف صادراتی استان، استاندارد بودن محصولات تولیدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در همایش گرامی‌داشت روز جهانی استاندارد در تبریز، ضمن تبریک این روز، اظهار داشت: اگر تا امروز استاندارد یکی از مهمات تولید تلقی می‌شد در شرایط پس از تحریم از ضروریات اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

وی، حضور فعال مجموعه استاندارد در عرصه اقتصاد مقاومتی و دوران پساتحریم را ضروری دانست و گفت: سازمان استاندارد از طرف مردم، ارزیابی‌کننده کیفیت تولیدات است و تاییدیه این سازمان مورد قبول مردم قرار می‌گیرد.

جبارزاده با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد با عنوان "استاندارد، زبان مشترک جهان"، گفت: نشان ارزشمند استاندارد اطمینانی برای مصرف‌کننده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تدوین استاندارد برای محصولات مهم تولیدشده در استان را خواستار شد و گفت: در حال حاضر عدم تدوین استاندارد برای برخی از تولیدات مهم استان، موجب ورود کالاهای بی‌کیفیت شده و تولیدکنندگان این واحدها را با مشکل مواجه کرده است.

وی همچنین از دانشگاه‌های استان خواست در تدوین استانداردها با اداره کل استاندارد همکاری کنند و همچنین مدیران استان را موظف کرد در جهت افزایش کیفیت تولید داخلی با مجموعه استاندارد و بخش تولید همراهی لازم را داشته باشند.

جبارزاده با اشاره به هدف‌گذاری دو میلیارد دلاری صادرات در استان، تولید کالاهای استاندارد را شرط تحقق این امر دانست و گفت: رقابت در بازارهای جهانی و افزایش صادرات بدون استاندارد ممکن نیست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتخاب دو واحد تولیدی استان به عنوان واحد نمونه کشوری در بحث استاندارد، ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه استاندارد استان شاهد استمرار و افزایش این موفقیت‌ها باشیم.

وی با قدردانی از تلاشگران بخش خصوصی و تولیدکنندگان استان که روزهای سختی را سپری کرده‌اند، گفت: در سایه رهنمودهای رهبری، هدایت مدبرانه رییس جمهور و تلاش دولتمران و سربازان عرصه دیپلماسی کشور، روزهای امید در حال درخشیدن است و به زودی شاهد برچیده شدن بساط تحریم‌های ظالمانه در عرصه تولید خواهیم بود.

در این همایش از 22 واحد نمونه کیفی استاندارد با اهدای تندیس یادبود و لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز