تا پایان سال جاری؛

۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در تبریز ساماندهی می شوند

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۵:۳۳:۵۲
کد خبر: ۳۳۱۴۲۹
۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در تبریز ساماندهی می شوند
وحیدکیا گفت: روزانه 3 میلیون و 600 هزار سفر درون شهری در تبریز صورت می گیرد.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز اعلام کرد روزانه 3 میلیون و 600 هزار سفر درون شهری در تبریز صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یعقوب وحیدکیا به تعداد سفرهای انجام شده در تبریز اشاره کرد و افزود: با توجه به جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری تبریز، مطالعات انجام شده نشان می دهد که شهر تبریز روزانه میزبان 3 میلیون و 600 هزار سفر درون شهری است.

وی هم چنین به مشکلات ترافیک و ضرورت حل آن در شهر تبریز پرداخت و گفت: عمده ترین مشکلات ترافیکی تبریز به فراهم نبودن زیرساخت های حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران درون شهری بر می گردد و این در حالی است که طبق برنامه های کلان کشور باید 75 درصد سفرهای درون شهری توسط حمل و نقل عمومی صورت بگیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تاکید کرد: استاندارد معابر شهرها در سطح کشور، 30 درصد است با این حال شهر تبریز با وجود جمعیت بیش از یک و نیم میلیون، با بیش از 36 در صد معابر اختصاص یافته نسبت به شهرهای دیگر کشور از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با هدف تسهیل ترافیک در سال جاری می توان با سرعت بخشیدن به فعالیت های احداث مترو، توسعه فاز یک تا میدان ساعت در سال 95 و اتمام خط یک مترو در سال 96 شاهد رفع مشکل ترافیک در شهر تبریز بود.

وحیدکیا در ادامه به تجهیز ناوگان اتوبوس رانی و ارائه خدمات این بخش اشاره کرد و افزود: روزانه حدود 130 هزار نفر از طریق 60 دستگاه اتوبوس BRT جابجا می شوند که تلاش می کنیم تعداد اتوبوس ها را تا پایان سال جاری به 100 دستگاه اتوبوس در مسیر  BRTبرسانیم.

وی همچنین گفت: 12 هزار تاکسی در تبریز وجود دارد که از این تعداد تا پایان سال جاری، 3 هزار و 600 دستگاه تاکسی فرسوده ساماندهی خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: از عوامل مهم در روان سازی ترافیک خیابان ها و تقاطع ها، اصلاحات هندسی است که در سال جاری با اصلاح  160 نقطه حادثه خیز موفق شده ایم که میزان حوادث و تصادفات را کاهش دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز