معاون استاندار آذربایجان شرقی:

بحران آب فرا بخشی است و کل زندگی ما را تهدید می کند

۱۳۹۴/۰۷/۳۰ - ۰۰:۵۰:۱۶
کد خبر: ۳۳۲۳۱۸
بحران آب فرا بخشی است و کل زندگی ما را تهدید می کند
غلامرضا هاشمی گفت: تشکل های آب بران در راستای مدیریت آب فعالیت می کنند و تشکل های آب زیرزمینی هم در حال شکل گیری است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که بحران آب فرا بخشی است و کل زندگی ما را تهدید می کند، بر ضرورت مشارکت عمومی در مدیریت مصرف منابع آبی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با بیان این که وضعیت دریاچه ارومیه مشکلات استان ما را بیشتر کرده است، اظهارکرد: باید حساسیت عمومی در استان نسبت به مصرف بهینه آب نسبت به سایر مناطق کشور بیشتر باشد.

وی گفت: در زمینه کمبود منابع آبی همه مسوول هستیم و باید با همکاری هم از تخلفات و برداشت های بی رویه جلوگیری کنیم.

پورمهدی با بیان این که عده ای در گذشته اعتقادی بر ضرورت گرفتن مجوز برای حفر چاه نداشتند، گفت: اثرات و تبعات این تفکر غلط امروز خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به این که متاسفانه همچنان شاهد توسعه باغ ها با وجود کمبود منابع آبی در سطح آذربایجان شرقی هستیم، اظهار کرد: در صورتی که روستاییان با هدف اصلاح باغ و ایجاد اشتغال اقدام به توسعه باغ ها کنند مخالف نیستیم ولی نباید اجازه داد ساکنان شهرها به منظور تفریح، خانه باغ احداث کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیش از برخورد با روستاییان، برخورد نخست باید با این افراد باشد.

وی همچنین برخورد جدی تر با حفر چاه های غیرمجاز را ضروری دانست و گفت: در مسدود کردن این چاه ها نباید بر اساس رابطه عمل شود.

پورمهدی با بیان این که یکی از اولویت های احیای دریاچه ارومیه جلوگیری از توسعه باغات است، گفت: آزاد سازی مسیل ها باید جدی تر گرفته و تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری با سرعت بیشتری اجرا شود.

غلامرضا هاشمی، مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان این که علت اصلی بحران آب مصرف بی رویه آن است، گفت: تشکل های آب بران در راستای مدیریت آب فعالیت می کنند و تشکل های آب زیرزمینی هم در حال شکل گیری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم با بیان این که توسعه باغات تغییر کاربری نیست، گفت: در خصوص خانه باغ ها با هر کس که بخواهد قانون را دور بزند، برخورد می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز