معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

محققان حقوق بگیر دولت از نو آوری و کاربردی کردن دانش دور هستند

۱۳۹۴/۰۸/۲۳ - ۱۵:۵۲:۵۸
کد خبر: ۳۳۹۳۶۳
محققان حقوق بگیر دولت از نو آوری و کاربردی کردن دانش دور هستند
ستاری در تبریز گفت: جوانان خلاق و ایده پرداز بزرگترین سرمایه های ملی کشور هستند و سرمایه گذاران باید این پتانسیل بزرگ را به سمت خود جلب کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: فروش خام برخی محصولات صادراتی در کشور باید متوقف شده و دانش و نوآوری در عرضه این محصولات وارد چرخه تولید و صنایع تبدیلی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سورنا ستاری در دیدار با تعدادی از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع استان آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، افزود: 38 هزار نفر از 220 هزار دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه های آذربایجان شرقی، در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل می دهند و سرمایه بزرگی از دانش کشور به شمار می روند که نیازمند توجه هستند.

وی گفت: تحقیقات دولتی کارآیی لازم را ندارد و محققان حقوق بگیر دولت از نو آوری و کاربردی کردن دانش دور هستند و باید برای تحقق این مهم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی افزود: ساختار دولت با ساختار کار تجاری مطابقت ندارد و دولت نباید به عنوان رقیب بخش خصوصی وارد این صحنه شود بلکه نقش حمایتی دولت از بخش خصوصی دراین زمینه مورد توجه است.

ستاری با اشاره به حمایت دولت از طرح های کلان تولیدی توسط بخش خصوصی گفت: در زمان حاضر فن آوری حرف اول را در دنیا می زند و دانش باید در تمامی بخش های تولیدی و صنعتی ما وارد شود.

وی افزود: جوانان خلاق و ایده پرداز بزرگترین سرمایه های ملی کشور هستند و سرمایه گذاران باید این پتانسیل بزرگ را به سمت خود جلب کنند.

وی گفت: تنوع زیست محیطی ایران نیز پتانسیلی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرده و با استفاده از دانش و فناوری محصولات جدید به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف حمایت از تجاری سازی دانش در سال جاری یک هزار و 500 شرکت دانش بنیان را از پرداخت مالیات معاف کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز هم گفت: آذربایجان شرقی از استان های تاثیرگذار در اقتصاد کشور است و حضور هشت واحد تولیدی استان در میان واحدهای نمونه کیفی کشور در سال جاری نشانه ای از توجه صنعتگران به دانش فنی است.

صمد حسن زاده افزود: فناوری موضوع مهمی است که مسوولان استان دراین خصوص اهتمام ویژه داشته و تفاهم نامه های مناسبی بین صنعت و دانشگاه های استان به امضا رسیده است.

وی با اشاره به قدردان بودن جامعه صنعتی و تولیدی کشور از اقدامات ارزشمند دولتی گفت: دولت تدبیر و امید زیرساخت های لازم برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناورانه را فراهم کرده است و در حال حاضر 169 واحد فناوری دراین استان فعال است.

وی افزود: افزایش حمایت های زیربنایی از واحدهای تولیدی و اصلاح برخی از زیرساخت ها، استعدادهای موجود این استان را بیش از پیش شکوفا خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز