استاندار آذربایجان شرقی:

در شرایط پسا تحریم بخش خصوصی آذربایجان شرقی باید پیشگام باشد

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۹:۵۹:۵۶
کد خبر: ۳۳۹۳۶۹
در شرایط پسا تحریم بخش خصوصی آذربایجان شرقی باید پیشگام باشد
جبارزاده گفت: با توجه به شرایط خاص صنعت و تولید، بخش خصوصی تقاضای تعامل بیشتر مجلس و دولت در خصوص قانون جدید مالیاتی را دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ایجاد واحد تحقیق و توسعه (R&D) در تمام واحدهای صنعتی استان، اظهار داشت: دانش‌بنیان کردن صنایع بدون وجود واحد تحقیق و توسعه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در دیدار معاون علمی و فناوری رییس جمهور با جمعی از فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به مشکلات خاص صنایع که مانع از شکل‌گیری واحدهای تحقیق و توسعه در آنها شده است، افزود: در حال حاضر تعداد کمی از واحدهای صنعتی استان دارای واحد تحقیق و توسعه هستند که باید این موضوع در استان تقویت شود.

وی بر حمایت مادی و معنوی از تشکیل واحد تحقیق و توسعه در صنایع و مراکز تولید در استان تاکید کرد و با اشاره به پیشتاز بودن صنایع غذایی آذربایجان شرقی در سطح کشور، خواستار حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد واحد R&D در صنایع غذایی استان شد.

جبارزاده همچنین با ضروری دانستن حضور دانشگاه در کنار صنایع، اظهار داشت: با توجه به این که صنعت چرم به عنوان یکی از صنایع مهم استان و یک برند جهانی مطرح است، لذا ایجاد رشته‌های مرتبط با این صنعت در دانشگاه هنر اسلامی تبریز ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر تاسیس مرکز تحقیقات صنعتی در استان تاکید کرد و افزود: این مرکز زیر نظر اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.

وی خواستار توجه ویژه اتاق بازرگانی به بحث تحقیق و پژوهش شد و گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اتاق بازرگانی برای کارهای پژوهشی و آموزشی و برگزاری دوره‌های خاص هزینه صرف می‌کند.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود تصویب و اجرای قانون جدید مالیاتی را یکی از دغدغه‌ها و درخواست‌های بخش خصوصی از دولت اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص صنعت و تولید، بخش خصوصی تقاضای تعامل بیشتر مجلس و دولت در خصوص قانون جدید مالیاتی را دارد.

وی با بیان این که در شرایط گذر از تحریم‌ها نیازمند حمایت‌های مالیاتی هستیم، اظهار داشت: افزایش اخذ مالیات از شرکت‌ها و صنایع و در نظر گرفتن ردیف‌های جدید به بخش خصوصی فشار وارد می‌کند، لذا تامل در قانون جدید مالیاتی در دوران گذار از تحریم ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی، نقش بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را دوره پساتحریم بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بارها اعلام کرده‌ام که به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم و اعتقاد دارم که اگر بخش خصوصی از حمایت‌های لازم برخوردار شود می‌تواند انتظارات را محقق کند.

وی با تاکید بر این که در شرایط پسا تحریم، بخش خصوصی آذربایجان شرقی باید پیشگام باشد، افزود: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در تمامی تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های استانی، در کنار مدیریت استان قرار داشته‌اند.

جبارزاده در پایان با اشاره به این که دولت رقیب بخش خصوصی نیست، اظهار داشت: در سال 94 آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان است که در سال 95 نیز این روند ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز